Nasze miasta

Dział poświęcony tej części symulatora twórcy Simów.
Awatar użytkownika
Shanzo
Posty: 140
Rejestracja: 15 gru 2013, 12:26

Nasze miasta

Postautor: Shanzo » 13 kwie 2014, 18:33

Przedstawcie swoje miasta z gry Simcity 4!

[spoiler="Shinsoo"]Jest to moje piąte (?) z kolei miasto stworzone w tej grze, rozwinęło się dość dobrze.
Obrazek
Strefa przemysłowa:
Obrazek
Lotnisko:
Obrazek
Strefa handlowa:
Obrazek
Strefa mieszkalna:
Obrazek
Przemysł nowoczesny:
Obrazek[/spoiler]
Przedstawcie też swoje! ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Shattered
Fotograf
Fotograf
Posty: 3077
Rejestracja: 15 gru 2013, 9:06

Re: Nasze miasta

Postautor: Shattered » 15 kwie 2014, 19:43

Dziwnie wyglądają te ulice i te szare ulice. Przerobiłabym wszystkie na te czarne. Chyba nieco szczędzisz na drogi? Niektóre mają czarne dziury..
Przemysł nowoczesny obok stref mieszkalnych i handlowych? No nie wiem, jak dla mnie to dziwne połączenie. Nie chciałabym mieszkać w takiej okolicy.
Bardzo ładnie wygląda zalesienie miasta
While I am so afraid to fail so I won't even try
Well how can I say I'm alive

Awatar użytkownika
salberg
Wybitny Reżyser
Wybitny Reżyser
Posty: 806
Rejestracja: 15 gru 2013, 12:44

Re: Nasze miasta

Postautor: salberg » 15 kwie 2014, 22:26

...ale to przynajmniej wygląda jak miasto. Centrum, przedmieścia, pobliskie lasy i góry... Nie ma co porównywać do tego czegoś, co ja tworzę. Może zrobię parę zdjęć, i zedytuję post. (A tak przy okazji, czy tylko ja uważam, że SimCity 4 ma bardziej realistyczną grafikę od nowego SimCity...?)

Oto moje stare, pogrążone w biedzie, głodzie i kryzysie finansowym miasto Ciemkowice, nazwane na cześć problemów z zasilaniem elektrycznym. Może nie jest piękne, ale... ale... po prostu nie jest piękne.
[spoiler]Obrazek
Obrazek
Obrazek[/spoiler]
To miasto, pierwotnie nazywało się Wodobraki, ale gdy udało mi się jakoś naprostować kwestię wodociągów, przemianowałem je na Konice (ponieważ przed zbudowaniem miasta wrzuciłem tam kilkadziesiąt stad koni, nie wiem po co). Jak widać, teraz znowu powinienem zmienić nazwę na Wodobraki.
[spoiler]Obrazek
Obrazek
Obrazek[/spoiler]
(Nie wiem, czym ja się w ogóle chwalę.)

Awatar użytkownika
Shanzo
Posty: 140
Rejestracja: 15 gru 2013, 12:26

Re: Nasze miasta

Postautor: Shanzo » 17 kwie 2014, 12:01

Miasto Yongbi - niby wszystko dobrze, ale mi nie odpowiada
[spoiler]Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek[/spoiler]
Obrazek

Awatar użytkownika
smisiv
Renciści
Renciści
Posty: 779
Rejestracja: 31 paź 2013, 15:54

Re: Nasze miasta

Postautor: smisiv » 22 kwie 2014, 18:31

Shanzo - bardzo mi się te miasta podobają, są wyważone i inteligentnie rozplanowane. Z tego co widzę, nie ma tam w ogóle bezrobocia. Brawo :sweet:
salberg - chyba zabrakło stanowczości w zapewnianiu obywatelom podstawowych dóbr soft9 Sądzę, że potrzeba tutaj przenosin na większe mapy, gdzie lepiej planuje się rozmieszczenie stref przemysłowych. Sama bieda przy tych fabrykach, bezrobocie, szkoda. Gdy jest więcej miejsca, inaczej to wychodzi.

-------------

Zobacz miasta:

[spoiler]Bielaniki

Miasteczko miało być modelową miejscowością z kamienicami i centrum, wokół którego są domki.
Ubzdurałem sobie konkretne rozplanowanie stref i dzięki temu odkryłem wspaniały błąd gry, który sprawdza się we wszystkich miastach. Otóż są na mapach takie "czarne strefy". Gdy postawimy tam strefę mieszkalną, wszyscy mieszkańcy zawsze będą tam bezrobotni do momentu, aż stracą cały majątek. Jeśli zaś umieścimy tam handel, lub przemysł - każdy pracownik od razu straci pracę, i co gorsze, potem staje się zombie i traci ją w każdym innym miejscu. Tym cudownym sposobem, jeśli nie odkryjemy takiej plamy na mapie, zdrowe do tej pory miasto całkowicie pogrąża się w bezrobociu bez żadnej normalnej przyczyny.

Każdą czarną strefę, na której nie szło nic wybudować, zakrywam parkiem lub miejscem pożytku publicznego, po czym zapominam o sprawie, tak jak i Simowie nagle nie mają już problemu z bezrobociem. W wypadku Bielaników na "czarnej strefie" postawiłem rynek. Poszedłem za ciosem i jest też deptak, ciągnie się do kościółka. Dla ciekawskich dodam, że budynki wokół bruku mają dojazd, ponieważ to tak naprawdę ulica z teksturą placyku :D

Obrazek

Obrazek

W miasteczku nie ma przemysłu. Jeśli ktoś chce się spełniać w fabryce azbestu, to dojeżdża do fabrycznej metropolii główną aleją. jest ona dwie mapy danej i w sumie pracuje w niej pół regionu.


Cholery

Skąd nazwa? Wszędzie cholernie łatwo dojechać. Wcześniej było inaczej, teren od jeziora po wysypisko zajmowały stare fabryki. Po powstaniu fabrycznej metropolii połączyłem miasto autostradą i komunikacją miejską z tamtą właśnie metropolią, a niepotrzebny przemysł brudny zlikwidowałem. Na jego miejscu powstało osiedle klasy średniej z parkiem, które jest cały czas w trakcie poszerzania o dalsze tereny. :)

Obrazek

Spokój komunikacyjny zapewniają nowe autostrady, stare aleje, szybka kolej miejska oraz ronda, które doskonale radzą sobie z nawałem aut. Jeśli kogoś zastanawia, czy stawiam budynki ręcznie - nie! Wiem, trochę tak to wygląda w miejscach, gdzie miasto się rozszerza, ale to wszystko z powodu zbędnego perfekcjonizmu. Zaplanowałem sobie, że przy autostradzie będą dane budynki i w kółko burzę cokolwiek innego, co tam powstaje, albo zły usuwam strefę i czekam parę (simowych) lat, aż im się zmieni humor. Niedługo niepokojąco wyglądające obszary zostaną pochłonięte intensywniejsza zabudową. ;)


A oto wspominana Metropolia Fabryczna.

Obrazek

Obrazek


Skojarzenie z Katowicami? jak najbardziej słuszne.
Poza powyższymi miejscami są inne zakończone, jak i porzucone miasta, które służą za zapychacze i łączniki. Wrzucam i je, może kogoś zainspirują?

Nadmorze:
Obrazek


Śródparcze:
Obrazek

Klon Śródparcza z bogatszą zabudową.
Swoją drogą cholera wie, gdzie ci bogacze pracują. Gdy sprawdzam miejsce pracy, jest napisane "odległe tereny", czy coś takiego.

Obrazek[/spoiler]

Bonus!
Houston zatrudniło nowego stażystę do wieży kontroli lotów..

Obrazek

Awatar użytkownika
salberg
Wybitny Reżyser
Wybitny Reżyser
Posty: 806
Rejestracja: 15 gru 2013, 12:44

Re: Nasze miasta

Postautor: salberg » 22 kwie 2014, 20:17

Smisiu, tak, kiedyś powinien na poważnie wziąć się za budowę takiego miasta. :) Chyba moim problemem było krótkodystansowe myślenie w budowie tych miast - a wybierałem mniejsze tereny, by zajmowanie się nimi zajmowało mi jak najmniej czasu. Gdy tylko uda mi się zbudować coś "na poważnie", wrzucę zdjęcia.

Awatar użytkownika
smisiv
Renciści
Renciści
Posty: 779
Rejestracja: 31 paź 2013, 15:54

Re: Nasze miasta

Postautor: smisiv » 28 kwie 2014, 4:09

Tym razem coś innego - Błędy i błędziki.

[spoiler]Klasyk gatunku EA - niedoczytańce

Obrazek

Obrazek


Potem jest tylko lepiej

Obrazek


Pociąg ogłosił niepodległość od wagonów.

Obrazek


Nie wybudujesz Simom drogi - sami ją sobie zrobią

Obrazek


Tory i perony to też żadna przeszkoda...

Obrazek



Prawdziwy majstersztyk rozumowania: im bliżej do pracy, tym później wychodzisz z domu.. no i ciągle się spóźniasz się, więc tracisz pracę... mieliście tak? Oni owszem:

Obrazek



Jednostka wysoce niezdyscyplinowana

Obrazek


Zabawy gimbusów

Obrazek


Spróbujcie wyjechać z tego podjazdu XD

Obrazek


... oraz stanąć na tej drabinie. Widząc nachylenie gruntu.

Obrazek[/spoiler]

Awatar użytkownika
rgx97
Renciści
Renciści
Posty: 243
Rejestracja: 28 gru 2013, 19:48

Re: Nasze miasta

Postautor: rgx97 » 28 kwie 2014, 16:34

Przedstawiam wam Lubiewo - niespecjalnie piękne miasto, ale przynajmniej dobrze prosperujące. Jedno z nielicznych, które powstało bez użycia kodów. :>

[spoiler]
Tak wygląda centralna część mapy.
Obrazek

Widok na strefę przemysłową oraz fragment wybrzeża.
Obrazek

W lewym dolnym rogu spokojna okolica domów jednorodzinnych.
Obrazek

Centrum miasta, czyli urocze rondo z placykiem i "drapacze chmur". Nie jestem zadowolony z tego miejsca - nie wygląda zbyt reprezentacyjnie. :c
Obrazek

Pozostałe dzielnice skupione wokół centrum.
Obrazek

Aleje oddzielają miejskie dzielnice od przedmieść.
Obrazek

Obrazek

Wiele domów bogaczy jest opuszczonych, ponieważ jest niski popyt na takich mieszkańców. pomimo tego mnożą się jak króliki.
Obrazek

Przedmieścia po tej stronie od miasta oddziela park.
Obrazek

Dzielnica przemysłowa. Nigdy nie wyglądała ładnie. : p
Obrazek

Przy wybrzeżu udało się wybudować nowoczesny przemysł oraz lotnisko. Dzięki braku zanieczyszczeń tuż obok stoją domy Simów.
Obrazek

Południowo-wschodnia część wygląda tak. Wzdłuż tej drogi wokół górki będą domki, a z niej samej zrobię las. :>
Obrazek
[/spoiler]

Awatar użytkownika
Shanzo
Posty: 140
Rejestracja: 15 gru 2013, 12:26

Re: Nasze miasta

Postautor: Shanzo » 13 cze 2014, 14:32

Spegill - moje najlepsze do tej pory miasto
Co prawda wygląda troszkę inaczej teraz, bo mi się nie zapisało raz, ale różnice są niewielkie.
[spoiler]Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek[/spoiler]
Obrazek

Awatar użytkownika
rgx97
Renciści
Renciści
Posty: 243
Rejestracja: 28 gru 2013, 19:48

Re: Nasze miasta

Postautor: rgx97 » 31 lip 2014, 16:48

Niepołowice - sąsiednie miasto Lubiewa. Cały teren został zurbanizowany, więc można by uznać, że miasto jest już skończone.

[spoiler]Widok na całe miasto.
Obrazek

Centrum.
Obrazek

Obrazek

Aleja po lewej stronie oddziela centrum od pozostałych dzielnic. Niepołowice mają rozbudowany system kolei.
Obrazek

Nad brzegiem znajduje się Statua Wolności oraz most do Łodzianowa.
Obrazek

Widok na wybrzeże niedaleko centrum.
Obrazek

Obrazek

Na południu znajdują się port turystyczny oraz stadion piłkarski.
Obrazek

Obrazek

Dzielnica przemysłowa.
Obrazek

Obrazek[/spoiler]

Awatar użytkownika
Shattered
Fotograf
Fotograf
Posty: 3077
Rejestracja: 15 gru 2013, 9:06

Re: Nasze miasta

Postautor: Shattered » 04 lut 2015, 18:12

Obrazek
Obrazek
While I am so afraid to fail so I won't even try
Well how can I say I'm alive

Awatar użytkownika
rgx97
Renciści
Renciści
Posty: 243
Rejestracja: 28 gru 2013, 19:48

Re: Nasze miasta

Postautor: rgx97 » 08 lut 2015, 18:34

W tym temacie wstawiamy zdjęcia miast, ale myślę, że pochwalić się regionem nie zaszkodzi. ;)

Rozgrywkę w tym regionie rozpocząłem już dawno (to w nim m.in. znajduje się Lubiewo oraz Niepołowice, które wcześniej pokazywałem, lecz aktualnie wyglądają nieco inaczej). Rozwijam go powoli i na razie udało mi się uzyskać 720 tys. mieszkańców.

Obrazek

Za jakiś czas pokażę wam zdjęcia bezpośrednio z miast.

Awatar użytkownika
Vogue
Posty: 457
Rejestracja: 16 gru 2013, 21:51

Re: Nasze miasta

Postautor: Vogue » 08 lut 2015, 23:42

To i ja się "pochwalę".

Wróciłem do gry w SimCity po bardzo długiej przerwie, teraz na nowo gram jak szalony :doge: Dziś pokaże Wam miasteczko Pontiac, liczące sobie około 15 tysięcy mieszkańców (zrobione na najmniejszej mapie), które stworzyłem ze względu na to, by zobaczyć, jak w mieście funkcjonowałaby komunikacja tramwajowa (dostępna do umieszczenia w mieście po zainstalowaniu NAMa). Pontiac bowiem posiada bardzo rozwinięty system tramwajowy z torowiskami wydzielonymi między pasami ruchu na ulicach i alejach.

Oto zdjęcie z oddalenia:
Obrazek
Widzimy główną aleję w mieście, którą kursują tramwaje. Niestety NAM ma pewne ograniczenia (choć są one bardzo małe) i tramwaje trzeba prowadzić oddzielnymi wiaduktami. Jak pewnie zauważyliście po tym zdjęciu, tramwaje to po prostu ukosmetyzowana wersja kolejki nadziemnej/metra, systemy te ze sobą współpracują i można je jak najbardziej łączyć - ja zdecydowałem się wyłącznie na "tramwaje".

Obrazek
Tu zdjęcie w przybliżeniu. Możliwości skrzyżowań są niemalże nieskończone, dlatego nietrudno znaleźć rozwiązanie idealne dla swojego miasta. Tramwaje mogą biec między jezdniami alej, dróg i szos. Ponadto, przystanki tramwajowe pełnią również funkcję przystanków autobusowych, nie trzeba więc ustawiać ich oddzielnie.

Jeszcze kilka słów co do NAMu - jest to bardzo obciążający mod, ale jeżeli chcemy mieć większą kontrolę nad ruchem ulicznym - jest niezbędny. Ogarnięcie mnóstwa narzędzi wymaga czasu, ale przyda się na pewno.

Co do samego miasta - na razie największymi problemami jest niski popyt na strefy mieszkalne, największy popyt mam na strefy handlowe. Miasto zarabia na siebie, jednak stworzone na zbyt małej mapie ma ograniczone możliwości rozwoju.

rgx97 - również tworzę swój region na mapie "San Francisco". Póki co mam zabudowany bardzo mocno wschodni i północno wschodni brzeg zatoki, mam też miasta na jej południowym brzegu. Powoli przenoszę się na półwysep, ale pracy przede mną jeszcze sporo. Region ten ma póki co 1 075 000 mieszkańców, ale rośnie. :)

Obrazek


Taki mały teaser z mojego San Mateo (zrobione w regionie San Francisco). Liczba mieszkańców długo wahała się pomiędzy 730 tysięcy a 760 tysięcy, ale ostatnio odbiła w górę i przekroczyła granicę 800 tys. Na dużo więcej nie liczę, gdyż miasto jest szczelnie zabudowane (no dobra, gdzieniegdzie powciska się te bloki), ale chodzi też o to, że nie ma potrzeby żeby każdy możliwy metr kwadratowy miasta zabudowywać, bo ostatnio z kolei powyburzałem trzy-cztery porządne kwartały i zrobiłem z nich park.

Zdjęcia wkrótce :D
av by jackob

Awatar użytkownika
Shanzo
Posty: 140
Rejestracja: 15 gru 2013, 12:26

Re: Nasze miasta

Postautor: Shanzo » 15 mar 2015, 12:13

Vogue, jestem pod wrażeniem :o
Jak to widzę, aż chce mi się grać. Czekam na dalsze zdjęcia.
Obrazek

Awatar użytkownika
Niebezpieczny
Posty: 504
Rejestracja: 05 gru 2014, 23:03

Re: Nasze miasta

Postautor: Niebezpieczny » 15 mar 2015, 12:17

Widać że nie jesteś początkujący :P
Wszystko na zielono, tyle mieszkańców a mapka ma dużo wody :aww:
Chcę zdjęcia ^^
Obrazek

Awatar użytkownika
Vogue
Posty: 457
Rejestracja: 16 gru 2013, 21:51

Re: Nasze miasta

Postautor: Vogue » 15 mar 2015, 13:37

Na początek garść informacji:
1. 90% wieżowców w mieście to nie obiekty turystyczne, lecz biurowce. Wiele z nich pościągałem z simtropolis.com. Maxisowe budynki też zapewniają miejsca pracy (handlowe), pomógł w tym mod, który przekształca te budynki.
2. Przy tak dużej liczbie mieszkańców potrzebowałbym jeszcze dużo miejsca, żeby zapewnić każdemu miejsce pracy. Teraz ok. 350 tys. osób musi dojeżdżać do pracy do miast sąsiednich, takich jak South San Mateo (65 tys. mieszkańców), Santa Barbara (227 tys. mieszkańców) i Oakland (260 tys. mieszkańców). Statystyki natężenia ruchu samochodowego i autobusowego pokazują, że najwięcej osób dojeżdża do pracy do Oakland.

Dość gadania, przejdźmy do zdjęć.

Obrazek
Ogólny widok na miasto i jego południowo-wschodnią część. Od "zagłębia wieżowców" które widać w prawym dolnym rogu zacząłem budować miasto - na początku właśnie tutaj były pierwsze domy i strefy przemysłowe. Z czasem zostały one wyparte przez handel i wielkie osiedla mieszkaniowe. Cała ta część śródmieścia, jak i okoliczne tereny położone na wschód od niego, są domknięte autostradą, która wyprowadza ruch z centralnej części miasta (z jednym małym wyjątkiem, gdyż na pewnym odcinku po lewej stronie zdjęcia widać, że na pewien czas autostrada staje się aleją z normalnymi skrzyżowaniami). Autostrada ta, jak każda inna w mieście jest płatna, co przynosi duże zyski do kasy miasta. W tę część miasta najlepiej dojechać tramwajem lub pociągiem.


Obrazek
Północna część miasta. Rozwinęła się najpóźniej ze względu na nieprzyjemne sąsiedztwo lotniska (które przeniosłem z tego miejsca, gdyż wtedy jeszcze nie było tu praktycznie żadnej zabudowy). Tu mamy do czynienia z dużymi skupiskami ludzi, a obok mamy dużo stref z nowoczesnym przemysłem. Dobry dojazd do innych części miasta jest zapewniony przez stacje kolejowe i stacje metra.


Obrazek
Wschodnia i południowo-wschodnia część miasta. Początkowy rozwój miasta został poprowadzony właśnie w tym kierunku, lecz z osiedla domów jednorodzinnych, które zajmowało duży obszar na południowym wschodzie miasta nie zostało już nic - teraz są tam bloki. Najlepszy dojazd gwarantuje tutaj metro i kolej nadziemna.

Pora na zdjęcia z bliższej perspektywy.

Obrazek
Zbliżenie na część śródmieścia. Tu postanowiłem ulokować uniwersytet, bo to bardzo prestiżowa lokalizacja. W pobliżu znajduje się dużo firm nowoczesnych technologii i ośrodek badawczy. Do biurowców po drugiej stronie alei do pracy przyjeżdża bardzo dużo osób - dojazd zapewnia metro i tramwaje, widoczne na zdjęciu. Ich sieć w mieście nie jest zbyt gęsta, stanowi jedynie uzupełnienie metra. Linie poprowadzone są przeważnie wzdłuż głównych ulic.


Obrazek
Dworzec Południowy. Jest najbardziej obciążonym dworcem w mieście - przy granicy przepustowości obliczonej na 20 tysięcy osób, dziennie korzysta z niego około 70 tys. osób. Ruch wewnątrz miasta stanowi jedynie ułamek podróżnych - większość to przyjeżdżający z sąsiednich miejscowości do pracy.


Obrazek
Północna część miasta. Ciekawą rzeczą jest to, że gdy tereny na południu prężnie się rozwinęły, ta okolica była dość pusta. Jedyne, co się tutaj znajdowało to wybudowana autostrada ze specjalnym zjazdem (widoczna w niezmiennej formie po lewej stronie zdjęcia) i lotnisko. Lotniska już tutaj nie ma, ale do dziś można zobaczyć, jak ogromny teren zajmowało. Na początku zajmowało ono obszar otoczony dwupasmową aleją. Potem zostało zmniejszone, lecz pozostało "przyklejone" do narożnika alej z dworcem kolejowym. Po południowej stronie dawnego lotniska wybudowano wtedy osiedla i linie tramwajową. Potem zdecydowałem się całkiem przenieść lotnisko w dużo mniej inwazyjny teren - teraz znajduje się nad morzem w okolicy portu (widać je doskonale na pierwszym zdjęciu).


Obrazek
Typowa lokalna stacja kolejowa, jakich wiele w mieście. Zapewnia dojazdy do innych części miasta.


Obrazek
Tory kolejowe w strefach mieszkalnych i handlowych są poprowadzone w całości bezkolizyjnie. Jedynie w strefach przemysłowych mamy nieliczne przejazdy kolejowe.
av by jackob

Awatar użytkownika
smisiv
Renciści
Renciści
Posty: 779
Rejestracja: 31 paź 2013, 15:54

Re: Nasze miasta

Postautor: smisiv » 15 mar 2015, 18:44

Rozpieszczasz nas ._. Nigdy nie zrobiłem tak wielkiego miasta. Widać wiele, wiele pracy.
Jednak CZEPIAM SIĘ
- Tam wyżej ulice okalające budynki z dwóch, trzech stron - a na każdej z nich linia tramwajowa oO
- Myślę, że górze mogłaś dać spokój i nie robić na niej przemysłu, tylko park (park leśny?) (jak to by wyglądało w 3d z poziomu centrum? XD)
- Ogólnie brakuje drzew, są tylko w parkach. Zielone tereny albo nieużytki to sama trawa ._.

Awatar użytkownika
Vogue
Posty: 457
Rejestracja: 16 gru 2013, 21:51

Re: Nasze miasta

Postautor: Vogue » 15 mar 2015, 18:50

No tak akurat poprowadziłem te linie :(
av by jackob

Awatar użytkownika
Shanzo
Posty: 140
Rejestracja: 15 gru 2013, 12:26

Re: Nasze miasta

Postautor: Shanzo » 22 mar 2015, 11:06

Przyznam, że w moim nowym mieście trochę się wzorowałem twoim ale mam problemy z ruchem ulicznym. PS: Nie polecam miasta opierać o skrzyżowane aleje bo na skrzyżowaniu korki xD
Obrazek

Awatar użytkownika
Vogue
Posty: 457
Rejestracja: 16 gru 2013, 21:51

Re: Nasze miasta

Postautor: Vogue » 22 mar 2015, 11:31

Kolejne wieści z frontu :D

Obrazek
Statystyki natężenia ruchu. Co tak dużo tych pieszych?
Cieszy jednak niski udział aut.

Obrazek
Rozkład ludności i stanowisk pracy.

Obrazek
Całość ludności regionu (jak dotąd).

Obrazek
Ostatnio chciałem trochę ożywić śródmieście, bo wydawało mi się takie "kołnierzykowate" - ani jakiś placów, ani deptaków. Dlatego tu połączyłem właśnie plac (nie jest to kostka zwykła z działu Parki i Rekreacja, a jest to deptak z NAMu) z dużą stacją metra na środku.

Obrazek
Tutaj zrealizowana idea deptaku. Wybrałem tę ulicę, bo przy niej mieści się dużo obiektów użyteczności publicznej i atrakcji turystycznych.

Pokazałbym jeszcze inne miejsce zamienione w deptak (dość długa aleja w tym samym rejonie miasta), ale jest tak poosłaniane przez wieżowce, że nic nie widać :D
av by jackob


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość