Dwójkowe okolice od Smisia

Awatar użytkownika
smisiv
Renciści
Renciści
Posty: 785
Rejestracja: 31 paź 2013, 15:54

Dwójkowe okolice od Smisia

Postautor: smisiv » 01 cze 2015, 0:24

Dwójkowe Okolice
autorstwa Smisia


________________________________


Hello.
Chyba pamiętacie, że nie jesteśmy skazani na nudne otoczenia od maxisa?
Przypomnę krótko: czwórkowa wersja SimCity jest połączona z dwójkowymi simsami w ciekawy sposób, który umożliwia transferowanie własnych mapek pomiędzy tymi grami.

Jeszcze do niedawna myślałem, że dwójkowa społeczność spłodziła wiele mapek. Niestety, wcale tak się nie stało. Nawet najlepsze simblry cierpią na niedobór okolic. Dla mnie to trochę dziwne, bo sam dla siebie zrobiłem ich kilkanaście i wystarczyło mi to na tyle, że nigdy nie zaglądnąłem w poszukiwaniu cudzych.. aż mnie w końcu skusiło i zawiodło. Gracze nie zrobili prawie żadnych map, istnieje więc luka, którą w końcu wypada zapełnić, czyż nie?

Zanim pokażę płodność kolaboracji simcity z simsami, jeszcze dwa słowa:
Po pierwsze, nie ma możliwości udostępnienia okolic wraz z parcelami oraz simami. Udostępniam jedynie teren pod miasto, a nie gotowe miasto. Ewentualnie mógłbym zrobić całkowicie "clean" otoczenie z simami w prostych, niebugujących gry relacjach, ale to nudne, trudne i jest już dostępne na MTS bez większego powodzenia. Przenoszenie otoczenia pomiędzy grami o różnych ustawieniach i dodatkach wymagałoby eliminowania błędów, które "wychodzą w toku", np. nieładujący się NPC, albo ginące przedsiębiorstwa. Nie bawię się w to. Może ktoś inny zechce. Ja pragnę się podzielić jedynie otoczeniami pustymi, w których sami możecie umieścić simów w ich domach. To nie ulegnie zmianie.
Po drugie, do codziennej gry używam moda na swobodną kamerę, co widać poniżej. Jeśli chcecie cieszyć się w pełni mapą, a nie jej kawałkiem - zainstalujcie odpowiedni mod, który zawsze można usunąć, np. ten


________________________________


Simhevn


Ten teren ma zapędy do bycia fundamentem aglomeracji. To w 100% mapa, którą zrobiłem pod swoje upodobania. Znajdzie się tu miejsce na wszystko, co jest potrzebne w wielkim mieście. Są dwie reprezentacyjne aleje i mnóstwo bocznych ulic. Z pewnością wystarczy terenu dla wielu kamienic w centrum i dziesiątek domów na obrzeżach. Rzeźba okolicy urozmaicona rzeką oraz trzema łagodnymi wzniesieniami.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

________________________________



Dzielnice

Obrazek


Centrum - Czy to tutaj będzie tętnić życie miasta? Wielkie sklepy, punkty usługowe, atrakcje turystyczne i.. urzędy. To mój pomysł na "serce" Simhevn. Ośrodek biznesu znanego daleko poza miastem i obiektów reprezentacyjnych, które Simowie podziwiać będą na pocztówkach.

Nowe Miasto - W każdym wielkim ośrodku po zajściu słońca znajdziemy takie miejsca, które dopiero zaczynają ożywać - to właśnie tutaj. Hipsterska oaza pełna klubokawiarni i dyskotek zaprasza do spróbowania drinków na bazie mleka sojowego i kopi luwak.. Czy tak będzie? Jeśli tak, to zachęcam również do wybudowania... sporej ilości szaletów.

Zalesie -czyli gdzie kończy się miasto, zaczyna się spokój. Mniej jest już miejsca dla większych budowli. Miasto uspokoi więc swoją zabudowę, która może przejść swobodnie w małe domki i sklepiki. Dzięki bliskości Nowego Miasta może być domem dla studentów i ''młodych dorosłych''.

Zagórze - dzielnica położona za rzeką z dala od zgiełku metropolii. Utworzona z myślą o najbogatszych Simach poszukujących terenu dla swoich strzeżonych całodobowo pałacyków z pozłacanymi klamkami.

Samotnia - to miejsce, w które zapewne nikt z własnej, nieprzymuszonej woli, nie będzie chciał zaglądnąć. "Trochę" odseparowany od społeczności skrawek miasta gdzieś za górką i lasem. Na próżno szukać tam nadziei na drugie centrum - proponuję raczej dom wariatów, albo więzienie...

________________________________

Instrukcja: Wytnij pliki z folderu i wypakuj do Moje dokumenty\EA Games\The Sims 2\SC4Terrains
Ozdoby typu jachty, różowe drzewka, balony, mały most do samodzielnego umieszczenia.

Ciąg dalszy jest spodziewany. :grumpy:
Załączniki
Simhevn.zip
(911.82 KiB) Pobrany 116 razy
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2018, 21:27 przez smisiv, łącznie zmieniany 6 razy.

Awatar użytkownika
Niebezpieczny
Posty: 511
Rejestracja: 05 gru 2014, 23:03

Re: Dwójkowe okolice od Smisia -

Postautor: Niebezpieczny » 01 cze 2015, 6:51

Ten terrain jest świetny! Kiedy tylko będę mógł to przeniosę tam Domestosową bo swoje miasto mi już nie wystarcza przez to, że jest takie malutkie a to jest świetnie zaplanowane i zrealizowane ^^
Pobieram na 100% mam nadzieję że w tym roku
Obrazek

Awatar użytkownika
Jackob
Renciści
Renciści
Archiwista
Archiwista
Fotograf
Fotograf
Posty: 1827
Rejestracja: 15 gru 2013, 0:14

Re: Dwójkowe okolice od Smisia -

Postautor: Jackob » 03 cze 2015, 17:19

To jest ogromne. ;_; Zabudowanie całej okolicy to praca na dwa lata. soft9
Nie lubię jak drogi są tak blisko 'końca świata'. Niefajnie to wygląda.
Ukształtowanie terenu bardzo fajne, układ dróg przemyślany. ^^
Czekam na następne otoczenia, mam nadzieję nieco mniejsze, które będę mógł pobrać i stworzyć w nich miasteczko, dzielnicę biznesową lub otoczenie wakacyjne. (wielkości Nowego Miasta)

Awatar użytkownika
Lepki
Posty: 575
Rejestracja: 10 lis 2014, 8:33

Re: Dwójkowe okolice od Smisia -

Postautor: Lepki » 03 cze 2015, 21:18

Gdyby były góry i tak jak powiedział Jackob drogi, żeby nie były na krańcach mapy, to mapkę z chęcią bym pobrał. Niemniej jednak ta również jest dobra :)
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Niebezpieczny
Posty: 511
Rejestracja: 05 gru 2014, 23:03

Re: Dwójkowe okolice od Smisia -

Postautor: Niebezpieczny » 04 cze 2015, 18:55

Okolica pobrana, bodyshop już się włącza by zrobić do niej pierwszego sima ^^
Obrazek

Awatar użytkownika
smisiv
Renciści
Renciści
Posty: 785
Rejestracja: 31 paź 2013, 15:54

Dwójkowe okolice od Smisia -

Postautor: smisiv » 07 cze 2015, 23:56

Cieszy mnie, że pierwsza okolica się spodobała. Wziąłem sobie jednocześnie do serca uwagę o jej wielkości. Tak jak pisałem, teren był pod moje upodobania, a kolejny jest pod Wasze. Nowe otoczenie zrobiłem więc o wiele mniejsze, bardziej górzyste, bez dróg przy granicach.

I miałem z tym same problemy...

Transfer pomiędzy grami jest z natury trochę nudny, zabiera czas, ale to nic wobec tego, co simsy psuły w czasie mojej wczorajszej i dzisiejszej pracy. Pomiędzy grami małe drzewka zamieniały się w wielkie kępy nienaturalnie ogromnych choinek, które psuły cały efekt. I tak ciągle i ciągle, pomimo kolejnych modyfikacji zalesienia, nawodnienia, wysokości pagórków, testowania na nowo wraz z ładowaniem, czekaniem itp... W najlepszym wypadku wyglądało to tak. Rzuciłem edytowanie pagórków i zdesperowany poszperałem w plikach gier. Mam tego rezultat:

Otóż można bez problemu umieścić w swojej grze cudze otoczenia z internetu wraz z ozdobami, drzewami, mostami etc! To nic, że zedytowano je już wcześniej, ważne, by nie miały parcel. Jeśli pokierujecie sie zasadami poniżej, możecie cieszyć się okolicami w stanie dokładnie takim, jak na zdjęciach. Jednocześnie wyeliminowałem też problem tych nieszczęsnych wielkich choinek.. Ale kto by o nich pamiętał, skoro mogę teraz udostępniać dopracowane tereny dla wszystkich?



________________________________


Poradnik - Umieszczenie w grze okolicy wraz z ozdobami.
(czyli dokładnie takiej, jak na screenach i bez wielkich choinek)



1. Wejdź do folderu Moje Dokumenty/EA Games/The Sims2/Neighborhoods (domyślnie) i zrób screen obecnych tam okolic.
2. Uruchom grę, stwórz całkiem nową okolicę z obojętnie jaką nazwą, terenem itd.
3. Wróć do folderu Neighborhoods, spójrz na zrobiony screen i znajdź nowy folder - to właśnie on został utworzony przez grę dla nowej okolicy. (dla potrzeb poradnika: może to być np. 'N007')
4. Wyłącz grę.
5. Wejdź do wspomnianego, nowego folderu okolicy ('N007') Interesuje Cię tam jedynie pierwszy plik, zaraz za folderami, z numerem otoczenia oraz dopiskiem Neighborhood. Ma on rozszerzenie package (pawidłowa nazwa to np tu: N007_Neighborhood.package)
6. Usuń wspomniany plik.
7. Wklej moją okolicę do folderu.
8. Nadaj mojej okolicy nazwę usuniętego wcześniej pliku.
9. Obrazek PNG - ta sama zasada, czyli również nadpisz stary nowym.
10. Wejdź do gry. Zamiast otoczenia 'Test' pojawiła się ściągnięta okolica dokładnie jak ze screenów! Możesz teraz zmienić jej nazwę i opis i grać w niej bez problemów.

Za pierwszym razem może to się wydać skomplikowane, ale wcale takie nie jest.
Proszę pamiętać, że działa jedynie dla otoczeń o rozszerzeniu package. Otoczenia .sc4 są nieedytowane w simsach i należy je umieszczać w folderze SC4Terrains działając klasycznym sposobem, ale nie wiem, czy będę już takie umieszczał.


________________________________


Twarożna



Położona w górskiej kotlinie Twarożna przez wiele lat znana była z produkcji świetnych produktów mlecznych. Najlepsze kefiry i wiejskie serki można było nabyć właśnie na tutejszym bazarze. I choć pozostał po tym ślad i wciąż wypasa się gdzieniegdzie krowy dające pyszne mleko, to zabudowa miasta nie wytrzymała próby czasu. Chaty zapadły się, a drewniane obory tej zimy strawił pożar, po którym jeszcze niczego nie odbudowano. Teren został wyczyszczony i zasiany świeżą trawą, by zachęcić nowych inwestorów. Jest też... szansa na dotację Uniii Simowej SimNabiał2020 przewidujący odbudowę wielu domostw w nowocześniejszym kształcie. Czy rozpiszesz własny projekt i wykorzystasz na nowo potencjał podgórskiej miejscowości?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Do instalacji nowym sposobem według poradnika.
Załączniki
Twarozna.zip
(626.56 KiB) Pobrany 114 razy
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2018, 21:28 przez smisiv, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jackob
Renciści
Renciści
Archiwista
Archiwista
Fotograf
Fotograf
Posty: 1827
Rejestracja: 15 gru 2013, 0:14

Re: Dwójkowe okolice od Smisia [druga już do ściągnięcia]

Postautor: Jackob » 08 cze 2015, 13:21

Nowa okolica jest świetna!
Widzę oczami wyobraźni małe miasteczko o ścisłej zabudowie, w którym stare budynki odrestaurowano i zmieniono ich przeznaczenie. Teraz znajdują się w nich mieszkania, restauracje, kluby, a na obrzeżach znajdują się pojedyncze małe domki. ^^
Szkoda, że jezioro jest tak głęboko. Widziałbym tam plażę i mały pomost.
Kawał dobrej roboty!

Awatar użytkownika
brtk
Project 4D - zwycięzca
Project 4D - zwycięzca
Posty: 1264
Rejestracja: 15 gru 2013, 20:12

Re: Dwójkowe okolice od Smisia [druga już do ściągnięcia]

Postautor: brtk » 08 cze 2015, 16:16

Mi za to widzi się świetna okolica wakacyjna, takie typowe, górskie klimaty ^^

Albo jakieś średniowieczne miasteczko... Do wakacji!
avatar by Ana Godis
czego jeszcze szukasz

Awatar użytkownika
smisiv
Renciści
Renciści
Posty: 785
Rejestracja: 31 paź 2013, 15:54

Re: Dwójkowe okolice od Smisia [druga już do ściągnięcia]

Postautor: smisiv » 08 cze 2015, 16:40

Dzięki ^^
Mam nadzieję, że z podotoczeniami sposób nadpisywania również działa, wtedy faktycznie można by było zrobić okolicę jako wakacyjną.

Awatar użytkownika
Lepki
Posty: 575
Rejestracja: 10 lis 2014, 8:33

Re: Dwójkowe okolice od Smisia [druga już do ściągnięcia]

Postautor: Lepki » 08 cze 2015, 17:08

To jest takie piękne. Oczywiście, że pobieram :)
Świetna robota :)
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
lemurek6
Posty: 132
Rejestracja: 15 gru 2013, 11:34

Re: Dwójkowe okolice od Smisia [druga już do ściągnięcia]

Postautor: lemurek6 » 08 cze 2015, 17:50

Omg cudo! :sweet: Tak fajnej okolicy nie widziałem do ts2. Może w końcu zabiorę sie za własną okolicę?

Awatar użytkownika
Galcia
Scenarzysta
Scenarzysta
Newsman
Newsman
Posty: 918
Rejestracja: 13 lut 2015, 20:57

Re: Dwójkowe okolice od Smisia [druga już do ściągnięcia]

Postautor: Galcia » 08 cze 2015, 17:55

Te okolice są takie piękne! <3 Aż żałuję, że nie mam zainstalowanej dwójki, wyniosłabym wszystkich swoich simów z przeładowanego Miłowa do Simhevn. :P Zawsze gram tylko w jednym otoczeniu, w którym robię dzielnice "tematyczne", więc taki duży teren jest dla mnie idealny.
Z kolei Twarożna wygląda tak, jak według mnie powinny wyglądać Kwitnące Wzgórza. ;) Sama bym tam chętnie zamieszkała. :P

Pobieram na zapas. Świetna robota! :yes:
Obrazek

Awatar użytkownika
alpaka terapeutyczna
Archiwista
Archiwista
Posty: 452
Rejestracja: 14 gru 2013, 23:34

Re: Dwójkowe okolice od Smisia

Postautor: alpaka terapeutyczna » 16 cze 2015, 17:16

Och Smisiu, te okolice są takie dopracowane i klimatyczne że przypominają mi prace Latoyi ze starego forum. <3 Gdy je widzę chcę je pobrać, zaludnić, zabudować i grać w dwójkę. Ale ledwo gram w simsy. Więc mogę tylko podziwiać zdjęcia. :<
Obrazek
fade into you/i think it's strange you never knew

Awatar użytkownika
Guuki
Główni Administratorzy
Główni Administratorzy
Wybitny Reżyser
Wybitny Reżyser
Fotograf
Fotograf
Posty: 2658
Rejestracja: 28 lis 2013, 20:59

Re: Dwójkowe okolice od Smisia (nie, jeszcze nie ma trzeciej

Postautor: Guuki » 23 cze 2015, 13:31

Twarożna jest przepiękna! Te widoczki, cudne. :)
Zastanawiam się czy tam rzeczywiście jest tak "żywo", czy te kolory to jednak Photoshop. :P
Simhevn też ładne, ale za duże, jak dla mnie. Pogubiłbym się tam.
Czekam na kolejne prace.
Obrazek

Awatar użytkownika
milklegblossoming
Posty: 25
Rejestracja: 24 maja 2015, 12:24

Re: Dwójkowe okolice od Smisia (nie, jeszcze nie ma trzeciej

Postautor: milklegblossoming » 23 cze 2015, 17:00

Simhevn bardzo ładny wygląde z wyglądu , wszystko naprawdę dopracowane ,
spogladając na ten teren , wyobrażam sobie , jak mógł wyglądać świat gdzieś w XIX wieku przykładowo ,
dobra robota Smiś <3

Awatar użytkownika
Cain
Posty: 613
Rejestracja: 14 gru 2013, 23:45

Re: Dwójkowe okolice od Smisia (nie, jeszcze nie ma trzeciej

Postautor: Cain » 29 cze 2015, 20:15

Bożeeeee ;_____; Dopiero teraz to zauważyłem.

Te okolice są takie świetne! *-* Nie pobiorę pewnie, bo jestem zbyt leniwy by samemu zabudowywać je, jednak te tereny mają taki cudowny urok. Tak samo jak Guuki nie wiem, czy to prawdziwe barwy, czy fotoszop. :P Tak czy inaczej, moją ulubioną okolicą jest Twarożna (swoją drogą, takie nazwy mnie odrzucają, nie wiem czemu soft1), miła, mała wioska, która po koncepcie Jackoba nabrałaby jeszcze więcej uroku. Dobra robota!
the first thing i think about when your name pops up in my mind

Obrazek

Awatar użytkownika
brtk
Project 4D - zwycięzca
Project 4D - zwycięzca
Posty: 1264
Rejestracja: 15 gru 2013, 20:12

Re: Dwójkowe okolice od Smisia

Postautor: brtk » 28 sie 2015, 15:04

Czekamy na kolejne twe prace B)

Tymczasem pobieram Simheven ;)
avatar by Ana Godis
czego jeszcze szukasz

Awatar użytkownika
adasdelrey
Posty: 126
Rejestracja: 14 paź 2015, 12:20

Re: Dwójkowe okolice od Smisia

Postautor: adasdelrey » 14 paź 2015, 12:57

Simhevn jest świetne! Szukałem takiego czegoś od dawna ;)

Online
Awatar użytkownika
Lunon
Project 4D - zwycięzca
Project 4D - zwycięzca
Posty: 532
Rejestracja: 15 gru 2013, 12:10

Re: Dwójkowe okolice od Smisia

Postautor: Lunon » 14 sie 2016, 10:40

Jakie Ty robisz ogromne okolice O.O
Gdybym grał w the sims 2 to bym sobie je szybciutko pobrał i przez następny rok budował xD
Twarożna mi się chyba bardziej podoba ze względu na większe zagęszczenie drzew.
Jak wygląda sprawa z samymi działkami? Czy one są przez Ciebie postawione, czy samemu się dodaje?
Wykonujesz jeszcze jakieś inne okolice? ^^

Awatar użytkownika
brtk
Project 4D - zwycięzca
Project 4D - zwycięzca
Posty: 1264
Rejestracja: 15 gru 2013, 20:12

Re: Dwójkowe okolice od Smisia

Postautor: brtk » 15 sie 2016, 2:57

Pozwolę sobie odpowiedzieć za Smisia :cwaniak:

Parcele trzeba ustawić samemu. Doszły mnie słuchy, że Smisiw wykonywał terytorium z wielkim jeziorem, jednak tymczasowo porzucił projek zniechęcony bugami i koniecznością ciągłego ładowania się gry.

A od siebie dodam, że zaludnianie Twarogowa jest miłe i wygląda to u mnie w miarę przyzwoicie jest miejsce na nowoczesne domy, bardziej klasyczne, drogie rezydencje i luksusowe apartamenty. Czego mi brakuje? Jakiegoś konkretnego miejsca na rynek, dużego placu na park i sklepy obok parku, ale jest ok.
avatar by Ana Godis
czego jeszcze szukasz


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość