[Poradnik] Tworzenie twarzy by Scarlett

Dział poświęcony pierwszej generacji Simów.
Awatar użytkownika
Bang Bang
Archiwista
Archiwista
Posty: 217
Rejestracja: 15 gru 2013, 1:14

[Poradnik] Tworzenie twarzy by Scarlett

Postautor: Bang Bang » 26 gru 2013, 22:02

Poradnik ze starego forum napisany przez Scarlett
wszystkie potrzebne rzeczy, w nieaktywnych linkach dodałem do załączników


Po poradniku na temat tworzenia ubrań przyszedł czas na tworzenie twarzy :] Te dwie rzeczy mają ze sobą wiele wspólnego, tak więc ktoś, kto na podstawie moich wskazówek stworzył ubranie, z twarzą również powinien sobie bez problemu poradzić.

Krok pierwszy- teoria.

Jak zwykle, podstawą są meshe. Tak jak w przypadku ubrań, mesh ma postać dwóch plików o rozszerzeniach .skn i .cmx. Nazwa mesha jest znacząca, na przykład:

C14gfa_ThousandWords.cmx

C oznacza, że jest to mesh głowy (meshe ciał rozpoczynają się literą cool.gif, trzy następne znaki to numer mesha (w tym przypadku 14g), f - kobieta, a - dorosła (mężczyzna to m, dziecko to c). Słowa po dolnej kresce to nazwa mesha, nie musimy się nią przejmować.

Do mesha potrzebna jest tekstura, którą również trzeba odpowiednio nazwać.

C14gfalgt_simka.bmp

Jak wyżej - c to głowa, numer w nazwie tekstury musi zgadzać się z numerem mesha, fa - dorosła kobieta, lgt -; jasny kolor skóry (średni to med, ciemny to drk). Po dolnej kresce wpisujemy co chcemy.

Krok drugi - programy.

Aby stworzyć teksturę, potrzebny będzie program graficzny, najlepiej nieco lepszy niż Paint – Photoshop, Gimp, Corel itp. w zależności od upodobań. Powinien posiadać możliwość pracy na warstwach.

Skiny i meshe oglądać będziemy w BodyWarp (pobierz). Najlepiej utworzyć osobny katalog i wrzucić tam wszystkie pliki programu.

Potrzebny jest nam także zestaw twarzy, które będą naszą bazą. Pobieramy je stąd .

Krok trzeci - praktyka.

Nareszcie przechodzimy do działań praktycznych. Tworzenie twarzy zademonstruję na meshu ze średniej długości włosami (pobierz). Przed rozpoczęciem pracy możemy go obejrzeć w BodyWarp (File – Load Skin (Mesh) File, wybieramy interesujący nas plik .skn – Select A Bitmap (Texture) – skinblank.bmp). Mesh można przybliżać i oddalać kółeczkiem myszy, obracać nim itp. Teraz stworzymy do niego teksturę.

W programie graficznym otwieramy plik BaseLgtC001fa.bmp.

Obrazek

Najlepiej tworzyć twarze, posługując się gotowymi zdjęciami. Potrzebne nam będą dwa zdjęcia – oko patrzące do przodu i przynajmniej połowa ust.
Obrazek
Obrazek

Zacznijmy od osadzenia oczu na właściwych miejscach.
Kopiujemy nasze zdjęcie oka i wklejamy na twarz. Nieco zmniejszamy.
Obrazek


Wymazujemy to, co zbędne…
Obrazek


Zmniejszamy i umieszczamy na właściwym miejscu.
Obrazek


Zapiszmy teraz nasze dzieło w formacie .bmp i obejrzyjmy w BodyWarp.
Obrazek


Oko jest trochę za długie i przy nosie widać niewymazany fragment. Wracamy więc do pliku graficznego, nanosimy poprawki i zapisujemy jeszcze raz pod tą samą nazwą. W BodyWarpie klikamy na View – Reload texture.
Obrazek


Już lepiej. W programie graficznym kopiujemy warstwę z okiem, odbijamy ją poziomo i umieszczamy symetrycznie po drugiej stronie nosa. Teraz możemy chwilę się pobawić narzędziami rozjaśniania i ściemniania – przyciemnić źrenicę, rozjaśnić miejsce dookoła tęczówek… co tylko przyjdzie nam do głowy. Na koniec rysujemy brwi.

Obrazek

Całość wygląda teraz tak:

Obrazek

Obrazek

Wróćmy teraz do naszych zdjęć i wytnijmy połowę ust. Po wklejeniu jej na twarz, skopiowaniu, przekształceniu poziomo i połączeniu z poprzednią warstwą powinniśmy otrzymać taki efekt:

Obrazek

Usta kolorujemy (Obrazek – Dopasuj – Barwa/nasycenie), zmniejszamy i umieszczamy pod nosem.

Obrazek

Zapiszmy twarz i obejrzyjmy w BodyWarpie:

Obrazek

Nienajgorzej. Teraz pora na najtrudniejszą część – włosy. Sposobów na tworzenie ich tekstury jest tyle, ilu twórców simów, nie ma jednej uniwersalnej metody. Dodatkowo, nie przy każdym meshu ta sama tekstura wygląda dobrze. Mały przykład:

Obrazek

Do stworzenia włosów naszej "pokazowej" modelki użyłam tekstury znalezionej w google:

Obrazek

Ale równie dobrze włosy można tworzyć inaczej. Parę przykładów:

Obrazek Obrazek

Wszystkie zasadnicze części tworzenia twarzy mamy już za sobąwink.gif Teraz czas na dopracowanie szczegółów, takich jak np. makijaż - tu ograniczeniem jest jedynie nasza fantazja (polecane opcje: rozjaśnianie, ściemnianie, opcje mieszania - nakładka).

Obrazek

I to właściwie koniec. Pozostaje jeszcze spłaszczyć warstwy (Warstwa -Spłaszcz obrazek), zamienić obrazek na kolory indeksowane (Obrazek – Tryb – Kolory indeksowane) i zapisaćwink.gif Twarz gotowa;)

Obrazek

Proste? Proste! :] Powodzenia w tworzeniu własnych twarzy :]
Załączniki
BodyWarp.rar
(180.51 KiB) Pobrany 118 razy
heads.zip
(58.25 KiB) Pobrany 127 razy
Obrazek

Rodzina Kot

Sygnatury nie zmienię :>

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość