Postautor: smisiv » 14 cze 2014, 23:34
Tłumaczenie powyższego artykułu
Otoczenie
Nowy świat w The Sims 4 nazywa się Zatoka Wierzb / Wierzbowy Zalew. W tym świecie jest pięć unikalnych otoczeń, które mogą być modyfikowane poprzez narzędzie "Zarządzania Światami" (zastępuje to "Edytuj Miasto"). Podczas wywiadu z SimsVIP Graham wspomniał, że każde z sześciu otoczeń może mieć maksymalnie pięć parcel. Następnie na oficjalnym forum dodał, że szóste otoczenie, które będzie można zmienić, to park, w którym Simowie nacieszą się świeżym powietrzem.
W domostwie z wieloma Simami każdy członek rodziny może odwiedzać przeróżne otoczenia i parcele, nawet, jeśli w tym czasie nie skupiasz na nich uwagi. Czas ciągle leci a historia postępuje, aby życie Twoich Simów było "postępującą symulacją". Możecie zlecać im czynności i zadania, oczywiście w innych otoczeniach, Spodziewajcie się wielu wydarzeń w miejscach publicznych (czyli wszędzie tam, gdzie terenu nie zajmuje parcela). Teraz Simowie mają pełną świadomość faktu, że dużo ich czeka poza własnym domem.
Grając w demo Graham stworzył rodzinkę "ziomków" z siłowni. Widzimy tam kilku innych Simów, nawet jednego podobnego do Chucka Norrisa. Wszyscy NPC wykonują jakieś zadania, a interakcje nimi były przyjemnym doświadczeniem, podczas którego Chuck uczył nawet jednego z "ziomków" Grahama ćwiczenia, zdobył nawet dzięki temu punkt umiejętności.
Okres ładowania
Jednym z największych minusów The Sims było zawsze czekanie na załadowanie się ekranów. Obecnie w TS3 mogę uruchomić wczytywanie i bezpiecznie oddalić się od komputera na kwadrans, zanim wszystko się załaduje. W demo czwórki wspaniale było zobaczyć, że wczytanie się całej gry zajmuje od 30 sekund do maksymalnie minuty. Kolejny ekran pojawił się, gdy chciałam przejść do siłowni, i trwało to może z 15 sekund. Ogromna różnica z trójką, gdzie grze niespecjalnie chce się wczytać wszystko w tak krótkim czasie.
Teraz, jeśli podróżujesz pomiędzy światem, otoczeniem, lub parcelą, musisz poczekać krótką chwilę na załadowanie. W czasie Twojej gry zawsze jest aktywna tylko jedna parcela, co oznacza, że jeśli chcesz iść do innej, musisz "przepodróżować -> po polsku: oficjalnie się przemieścić". Ponadto, gra pozwala maksymalnie 20 Simom przebywać jednocześnie w jednym otoczeniu - a więc wlicza się w to nie tylko aktywna parcelę, ale także cztery pozostałe. Jeśli przemieścisz się pomiędzy parcelami w obrębie aktywnego otoczenia, wszystko w poprzednim miejscu się utrzyma. (nie zatrzyma) Po wczytaniu nowej parceli Simowie nadal będą w poprzedniej robić to, co wcześniej robili, gdy tam byłeś. Ma to dodać naturalności i zapobiec uciążliwemu doświadczeniu. ( i tu nie do dokończyli - czy chodzi o uciążliwe doświadczenie podążania Simów za mną, chyba tak.)
user o nicku Cinebar zapytał, czy pomimo krótkiego czasu ładowania, ekrany wczytywania będą takie same, jak w TS3 i TS2. Odpowiedź brzmi - tak - ekrany bedą zawierały znane graczom przewijajace się teksty w stylu "Klinowanie Testów" itp. Nie jestem jeszcze pewna, czy widziałam to przemieszczając się pomiędzy domami, ale wczytując inną okolicę na pewno pojawiłsię ten charakterystyczny element simsów i chyba o to chodzi!
Rodziny i starzenie się
W wywiadzie Graham podzielił się wiadomością, że opcje starzenia zostały rozbudowana. Możesz, oddzielnie dla każdego Sima i społeczności (np. dla wszystkich NPC, lub członków jednej rodziny) włączyć/wyłączyć postępowanie wieku. Ale gra generuje wszystkim NPCom rodziny, w których mieszkają, więc są one wliczane w Twoje decyzje. A, i tak jak zawsze, możesz kontrolować max 8 Simów w jednym domostwie.
Graham mówił też o "racjonalnej rozgrywce", gdzie łatwo przełączać się pomiędzy domownikami, gdy grasz w jednym świecie, ale mówił też o ewentualnym przełączaniu pomiędzy światami, przez narzędzie "Zarządzania Światami". To powinno dać lepsze doświadczenia, niż rozwiązanie z poprzedniej wersji.
Wrzucenie Sima z Galerii do gry automatycznie doda tą osobę do Twojej aktywnej rodziny, ale możesz włączyć "Zarządzanie Światami", aby przerzucić tego Sima do innej rodziny w innym świecie. Możesz także zrobić z tego Sima "niegrywalnego domownika", wtedy po prostu będzie on w jakimś świecie i to wszystko.
Mody i dodatki od fanów
Graham stwierdził definitywnie, że żadnych modów w oficjalnej Galerii nie zobaczymy, chociaż będzie ona wspierana przez graczy. Dodatki nieoficjalne (CC) można będzie tam znaleźć i będzie możliwość oznaczenia, to jest modyfikowana zawartość, by nikt tego nie pomylił. Oprócz tego, Galeria będzie zawierać samoregulujące się narzędzie oceniania każdego dodatku.
Narzędzie samozapisywania
Potwierdzone na E3, pierwszy raz w The Sims. Wszyscy Ci, którym godziny pracy przepadły przez błąd zapisu powitają z radością tą opcję! Oto, co Graham powiedział na ten temat:
"To nie jest część tradycyjnego systemu zapisywania. Gracze są zaprzyjaźnieni z opcjami "Zapisz" oraz "Zapisz jako", i te narzędzie pozostają normalnie w grze. System autozapisu jest dodatkiem. Jeśli robisz wiele różnych rzeczy i zapominasz wtedy o zapisywaniu, ta opcja zrobi to za Ciebie w tle, okazjonalnie przypominając, że jest uruchomiona. Możesz wybrać, czy to narzędzie będzie uruchomione, czy też nie. Ale polecam jego stałe włączenie, gdyż tworzy ono "miejsca zapisów", a więc nie nadpisuje starych zapisów. Możesz przeskoczyć do wybranego stanu gry, sprzed godziny, sprzed dwóch, lub sprzed tygodnia! Wszystko pod Twoją kontrolą!
Śmierć ze śmiechu... ?
Musze powiedzieć, że choć kocham niemal wszystko w demo czwórki, to byłam skonsternowana widząc Sima umierającego z histerycznego śmiechu. Czasami może to być zabawne, ale założę się, że większość graczy nie bedzie chciała zobaczyć śmierci ukochanego Sima w tak absurdalny sposób. Na Twitterze Sarah szybko nas uspokoiła! "Simowe prędzej się spalą, niż umrą pod wpływem emocji".
Koniec artykułu.