Tworzenie obiektów w grze The Sims 3. Część V - Wykończenie

Awatar użytkownika
alpaka terapeutyczna
Archiwista
Archiwista
Posty: 439
Rejestracja: 14 gru 2013, 23:34

Tworzenie obiektów w grze The Sims 3. Część V - Wykończenie

Postautor: alpaka terapeutyczna » 31 lip 2014, 22:25

Wracamy do TSR Workshopa


1. Otwieramy nasz projekt. Wchodzimy do zakładki "Mesh" i importujemy plik .wso.
Obrazek
Następnie przełączamy na niższy poziom detali i importujemy ten sam plik. Gdy już to zrobimy przełączamy z powrotem na wyższy poziom detali ;)
Obrazek
Obrazek
Jakby się zastanowić to nie wygląda to za ciekawie...


2. Trzeba zaimportować nowe tekstury wypieczone w Blenderze. Otwieramy nasz Multiplier w programie graficznym, a następnie zapisujemy jako plik .dds. Importujemy, jak to pokazane jest na poniższym obrazku:
Obrazek
(Klikamy "Tak" jeśli wyskoczy jakieś okienko)

3. Nie zamykamy pliku z Multiplierem. Na nowej warstwie całość wypełniamy kolorem #ff0000. Następnie wybieramy, które elementy stolika mają być inną strefą rekolorowalną. Wypełniamy je kolorem #00ff00. Ja na przykład wybrałem, że w innym kolorze będą cztery nogi stolika. Zapisujemy nasz plik w formacie .dds i importujemy do programu TSR Workshop w zakładce Mask.
Obrazek
Wygląda coraz lepiej...


4. Nadal nie zamykamy pliku z Multiplierem xD Usuwamy warstwę z Maską, a sam Multiplier mocno przyciemniamy narzędziem Brightness And Contrast. Zapisujemy oraz importujemy do programu TSR Workshop w zakładce Specular. Dzięki temu zapobniegiemy przeraźliwemu błyszczeniu się obiektów w grze.

5. Możemy zamknąć program graficzny. W TSR Workshopie przechodzimy do zakładki Slots, gdzie będziemy mogli określić ilość i położenie miejsc, na któych w grze będzie można postawić różne dekoracje. Rozwijamy listę "Container Entries", powinna wyświetlić się lista owych miejsc przeznaczonych na dekoracje.

Zmieniać ich położenie możemy poprzez kliknięcie prawym przyciskiem myszy na określonego slota oraz wybranie opcji "Set Zero Rotation", a następnie poruszanie strzałkami położonymi w trzech wymiarach na stoliku. Dodawać nowe zaś możemy klikając prawym przyciskiem myszy na któryś z nich i wybranie opcji "Duplicate".
Obrazek

Pora na ostateczne poprawki takie jak cena, opis, dodanie wersji kolorystycznych czy ustawienie kategorii, w których mebel będzie się pojawiał.
Obrazek

Gdy już jesteśmy pewni, że zakończyliśmy pracę nad naszym obiektem, wybieramy File -> Export -> To Sims3Pack. W "Your Name" i "Website URL" możemy wpisać nasze faktyczne dane lub przypadkowe litery. Nie ma to żadnego znaczenia. Wybieramy nazwę pliku oraz zapisujemy w folderze Downloads. Ostatnim krokiem przed przetestowaniem pracy w grze będzie wyeksportowanie również do pliku .package. Aby to zrobić wybieramy Edit -> Project Contents -> Export -> To .package. Ponownie wybieramy nazwę pliku oraz zapisujemy w folderze Mods.

Pora na przetestowanie naszego obiektu w grze, sprawdzenie, jak wygląda po użyciu narzędzia Stwórz Styl, jak prezentują się cienie i czy działają ustalone wcześniej Slotsy... Mój prezentuje się tak:
Obrazek
Mam nadzieję, że ten poradnik bezboleśnie przeprowadzi Was przez świat tworzenia obiektów do gry The Sims 3 ;) Nie zapomnijcie podzielić się efektami swoich prac na naszym forum :) Jeśli macie jakieś pytania, zadajcie je w tym temacie. Proszę tylko o numerowanie ich w celu uniknięcia bałaganu ^^
Alpaka Kuba
Obrazek
fade into you/i think it's strange you never knew

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość