Tworzenie obiektów w grze The Sims 3. Część III - UV Mapa

Awatar użytkownika
alpaka terapeutyczna
Archiwista
Archiwista
Posty: 439
Rejestracja: 14 gru 2013, 23:34

Tworzenie obiektów w grze The Sims 3. Część III - UV Mapa

Postautor: alpaka terapeutyczna » 31 lip 2014, 22:22

Być może przeszło Wam przez głowę pytanie - jak przypiszemy do tego modelu 3D tekstury? Do tego właśnie użyjemy UV Mapy. W jej pliku każdy punkcik, część trójwymiarowego modelu będzie miał swoje określone miejsce na płaszczyźnie, co pomoże nam nałożyć na niego tekstury. Zacznijmy!

UV Mapa


1. Otwieramy program UVMapper. Wybieramy File -> Load Model. Zaznaczamy wcześniej zapisany przez nas
plik .obj. Wyskoczy Wam okienko z niezrozumiałymi wyrazami i liczbami - klikamy "OK".
2. Na razie nie wiele tu widać... Ale nie martwcie się, już niedługo doprowadzimy naszą UV Mapę do czytelnego i przejrzystego stanu! ;)
Obrazek

3. Wybieramy Edit -> Select -> by Group... i wybieramy pierwszą z góry grupę, w naszym przypadku Box01. Jak sama nazwa wskazuje, jest to Box, więc najbardziej przypomina sześciana. W obec tego wybieramy ponownie Edit -> New UV Map -> Box (sześcian). Zmieniamy ustawienia tak jak na obrazku poniżej...
Obrazek

4. ... Włala! Chaos zamienił się w rzut sześcianu - widzimy jego granice, kształt i wszystko co powinniśmy widzieć xD Teraz pozostaje nam tylko zmienić nieco jego rozmiar, aby nie zajmował tyle miejsca. Aby to zrobić, klikamy na dolny prawy róg okienka UV Mappera i przesuwamy myszką bardziej w górę.
Obrazek
Obrazek

5. To samo robimy z pozostałymi grupami - zaznaczamy oraz wybieramy rodzaj UV Mapy. Jeśli w danej grupie znajdował się Cylinder, wybieramy Edit -> New UV Map -> Cylidrical Cap. Warto mieć otwartego w tle Milkshape'a, aby sprawdzić jaka bryła znajduje się w niezliczonej ilości grup o nazwie Duplicate. Pamiętajcie, że bryły o identycznym kształcie mogą znajdować się w tym samym miejscu - wtedy będą miały tą samą teksturę. W tym przypadku mogą to być te cztery skrócone przez nas nóżki.
Obrazek

6. Jeśli skończyliście pracę z UV Mapą, wybirzcie Edit -> Save Model. Tym samym wyeksportujecie model 3D z nałożoną na niego UV Mapą, gotowy do nakładania tekstur. Jeśli chcecie, możecie również zapisać sobie samą Mapę (Edit -> Save Texture Map). Jeśli wszystko poszło dobrze, a mam nadzieję, że tak, zakończyliście ten etap pracy. Pora zająć się teksturami.

Następna Część
Obrazek
fade into you/i think it's strange you never knew

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość