Tworzenie obiektów w grze The Sims 3. Część II - Mesh

Awatar użytkownika
alpaka terapeutyczna
Archiwista
Archiwista
Posty: 439
Rejestracja: 14 gru 2013, 23:34

Tworzenie obiektów w grze The Sims 3. Część II - Mesh

Postautor: alpaka terapeutyczna » 31 lip 2014, 22:21

Przechodzimy do tworzenia modelu 3D


1. Przechodzimy do zakładki "Model". Wybieramy przycisk "Box" i rysujemy prostokąt wokół blatu stolika.
Obrazek

2. Nasz Box, jak już może zauważyliście trochę odstaje rozmiarem od oryginalnego blatu - aby zmienić jego rozmiar wybieramy "Select", zaznaczamy dwie kropeczki na samej górze, a następnie za pomocą "Move" przemieszczamy je.
Trick: Jeśli przeszkadza wam oryginalny stolik, schowajcie (Zakładka Group -> Hide) pozostałe grupy, zaznacznie stolik za pomocą Zakładka Group -> Select, a na końcu kliknijcie kombinację przycisków CTRL + SHIFT + H. Teraz wystarczy "odkryć" niewidoczne grupy i powrócić do meshowania ;)
Obrazek

3. Jak już może zauważyliście, nasz przyszły blat jest za krótki w porównaniu do oryginału - widać to szczególnie w okienku "Top". Również za pomocą "Select" i "Move" dopasowujemy go do obiektu EA.
Obrazek

4. Porównajcie swój blat do blatu oryginału - powinien być tych samych wymiarów. Skoro jest gotowy, przechodzimy do stworzenia nóżek naszego stolika :)
Obrazek

5. W tym celu chowamy grupę z oryginalnym obiektem oraz patrząc na nasz blat z góry, oceniamy gdzie i jakiego rozmiaru powinny być nogi stołu. Kiedy już będziecie gotowi, z zakładki model wybieramy "Cylinder" i podobnie jak Box dodajemy go do mesha stołu.
Obrazek

6. Teraz za pomocą narzędzia "Move" przesuwamy nogę bardziej w kierunku krawędzi stołu. Potem tworzymy następne nogi stołu.
Obrazek

Trick2: Zamiast tworzyć idealnie takiego samego walca w celu zrobienia przystających nóg, możemy go... skopiować. W tym celu zaznaczamy jego grupę w zakładce "Groups", a następnie z górnej części ekranu Edit -> Duplicate Selection.

7. Chyba wygląda ok ;)
Obrazek

8. Gdy już jesteśmy zadowoleni z naszego stołu, zrobimy jeszcze jeden zabieg służący dodaniu oryginalności naszemu projektowi oraz poznania nowej funkcji w programi Milkshape 3D. W tym celu zaznaczamy wszyskie cztery nóżki stołu...
Obrazek

9. ... oraz w zakładce "Model" wybieramy "Scale". Zmieniamy ustawienia na te pokazane poniżej, a potem klikamy na "Scale" cztery - pięć razy. Nogi odsunęły się trochę od stołu więc przesuwamy je w górę.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
10. Duplikujemy blat stołu oraz za pomocą narzędzia "Scale" nieco go zwężamy, a następnie przesuwamy pod nogi stołu. Pod spodem zamieściłem obrazek jak powinno to wyglądać po zakończeniu tej operacji.
Obrazek

11. Teraz duplikujemy jedną nogę stołu, przesuwamy ją na środek blatu oraz nieco skracamy, aby zakończenie swoje miała na czerwonej linii.
Obrazek

Obrazek
I jest ok!


12. Przyznacie jednak, że stół wygląda, jakby miał zaraz się przewrócić - zrobimy jeszcze dwie podpory w kształcie krzyża. W tym celu duplikujemy blat, zwężamy go i przesuwamy, aby wyglądało to mniej więcej tak:
Obrazek

13. Powtarzamy czynność, lecz zamiast zwężania blat skracamy:
Obrazek
Może nie wygląda to rewelacyjnie, ale jak na początkującego jest ok :)

14. Jeśli jesteście zadowoleni z rezultatów, zapiszcie swój projekt (File -> Save).
15. Przechodzimy do zakładki Groups. Usuwamy grupy Group 0 i Group 1. W tym celu zaznaczamy je, a
następnie wybieramy przycisk "Delete" pod spodem.
16. Eksportujemy nasz projekt do pliku .obj. Aby to zrobić, wybieramy File -> Export -> Wavefront OBJ.

Mam nadzieję, że bezboleśnie przeszliście przez pierwsze starcie z modelowaniem 3D ;)
Następna część
Obrazek
fade into you/i think it's strange you never knew

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość