Tworzenie obiektów w grze The Sims 3. Część I - Rozpoczęcie

Awatar użytkownika
alpaka terapeutyczna
Archiwista
Archiwista
Posty: 439
Rejestracja: 14 gru 2013, 23:34

Tworzenie obiektów w grze The Sims 3. Część I - Rozpoczęcie

Postautor: alpaka terapeutyczna » 31 lip 2014, 22:20

W tym poradniku zrobimy stolik w grze The Sims 3.

Wykonany przez nas obiekt będzie prezentował się tak:
Obrazek


Potrzebne materiały:
- Program TSR Workshop
- Program do modelowania 3D. Obojętnie jakiego użycie do stworzenia mesha obiektu, Bones Assigments i
tak będziemy wykonywać w programie Milskshape 3D.
- Blender
- UVMapper
- Dowolny program graficzny z zainstalowaną wtyczką DDS. Ja w tym poradniku używać będę Photoshopa CS5.

1. Uruchamiamy program TSR Workshop. Wybieramy "Create New Project", a następnie ikonkę "Object".
Obrazek
2. Wybieramy gotowy mebel z gry. W tym celu zaznaczamy "Surfaces", a następnie "Coffe Tables". Nie ma żadnej różnicy jaki stół wybierzemy - i tak cały będzie zrobiony przez nas od nowa.
Obrazek
3. Wpisujemy Project Name, Title i Desription. Potwierdzamy w okienku obok "Yes, clone the base item and
add it as a diagonal reference".
Obrazek
4. Klikamy OK, gdy wyskoczy nam okienko "Diagonal item" również potwierdzamy.
5. Naszym oczom ukazuje się wybrany przez nas stolik. Lada moment zaczniemy nad nim pracę, aby
przybrał kształt naszego wymarzonego obiektu. Zanim to się stanie, zapoznamy się z interfejsem programu:
Obrazek

Obrazek

a) Tutaj możemy wybrać, w jakim ustawieniu detalów widzimy nasz obiekt. Im bardziej okrągłe jest kółko, tym więcej poligonów i szczegółów ma ten mebel, zaś im bardziej kółko jest kanciaste, tym mniej mebel ma poligonów i szczegółów. Obiekty z mniejszą ilością poligonów wyświetlane są, kiedy ustawienia detalów w grze są niższe oraz kiedy odjedziemy kamerą od obiektu.

Obrazek

b) Ta część nas niezbyt interesuje... Możemy tu wybrać opcje wyświetlania.

Obrazek

c) W Project możemy ustawić takie opcje jak cena i nazwa obiektu bądź kategorie, w których jest
wyświetlany. W Textures, jak sama nazwa wskazuje, zmieniamy podstawowe tekstury takie jak Multiplier, Mask czy Overlay. Nazwa następnej zakładki również nakieruje Was na jej działanie... możemy tam eksportować i importować model 3D (mesh) obiektu. Dalej możemy edytować tak zwane sloty, czyli możemy określać, w których miejscach na meblu w grze będzie można stawiać dekoracje. Misc nas w ogóle nie interesuje ^^

Zaczynamy pracę z meshem


1. Otwieramy folder, w którym zainstalowaliśmy TSR Workshop. Następnie otwieramy Extras, a potem
Milkshape Plugins. Kopiujemy znajdujące się tam pliki.

2. Otwieramy folder, w którym zainstalowaliśmy Milkshape i wklejamy tam skopiowane uprzednio pliki, wracamy do TSR Workshop.

3. Wchodzimy do zakładki "Mesh", a następnie eksportujemy mesha, tak jak jest to pokazane na obrazku poniżej.
Obrazek

4. Uruchamiamy program Milkshape 3D. Przechodzimy do zakładki "Gorups" po prawej stronie ekranu i upewniamy się, że opcja "Auto Smooth" jest odznaczona.

Obrazek

5. Importujemy wsześniej przygotowanego mesha. W tym celu wybieramy "File", "Import" a następnie "TSRW Object".
6. Jeśli wszystko zrobiliście dobrze, powinniście zobaczyć coś w ten deseń:

Obrazek
7. Wchodzimy do zakładki Groups. W okienku na samej górze powinniście zobaczyć dwie grupy (Może być
ich więcej, zależy to od obiektu): Group 0 (Cień pod obiektem) oraz Group 1 (Właściwy mesh). Tworząc model 3D grupy Group 0 nie ruszamy ;)
8. Przechodzimy do zakładki Joints. W okienku na samej górze powinniście zobaczyć jednego Jointa. Obiekty z ruchomymi częściami (szafki, lodówki, kredensy) mają ich więcej. Teraz naciśnijcie na przycisk "SelAssigned". Wszystkie kropeczki pochodzące z Group 1 we wszystkich okienkach z szarym tłem powinny zmienić kolor na czerwony:
Obrazek

Następna część
Obrazek
fade into you/i think it's strange you never knew

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość