Zachowywanie save'ów w wypadku reinstalacji

Awatar użytkownika
Kapitan Indra
Główni Administratorzy
Główni Administratorzy
Scenarzysta
Scenarzysta
Konserwator
Konserwator
Posty: 3280
Rejestracja: 30 paź 2013, 19:17

Zachowywanie save'ów w wypadku reinstalacji

Postautor: Kapitan Indra » 18 cze 2014, 4:40

Uwagi na początek:
•Przyjmijmy, że słowem 'zapis' będę określać cały folder Electronic Arts, a nie folder Saves (który będę nazywać 'save'ami'). Tak po prostu będzie mi łatwiej tłumaczyć.
•Sposób z tego poradnika jest mega uniwersalny - można go stosować też w The Sims 2 oraz w innych grach i aplikacjach, które w moich dokumentach lub gdziekolwiek indziej tworzą swoje wszelakiego rodzaju zapisy.
•Pisałam o reinstalacji, ale ta metoda jest również bardzo przydatna kręcącym filmy i budującym (dlaczego - wyjaśnienie w dalszej części poradnika).
•Jest to najszybszy znany mi sposób zachowywania save'ów, dodatków i reszty.

Podczas czytania działu z problemami zauważyłam, że gdy ktoś doradza reinstalację, to pytający zazwyczaj chce wiedzieć, jak nie stracić podczas tej operacji swoich save'ów, dodatków, domów... Większość osób radzi przeniesienie lub skopiowanie danych folderów np. na pulpit. Nie jest to zły sposób, ale trzeba przyznać, że czasochłonny i czasami bywa problematyczny. Można to załatwić zdecydowanie prościej i szybciej, wykorzystując pewną cechę programów...


WYJAŚNIENIA WSTĘPNE


Większość gier i część aplikacji jest tak skonstruowana, że tworzą (zazwyczaj w moich dokumentach, lecz nie jest to regułą) swoje zapisy. The Sims 3 również tworzy taki zapis, a jest nim folder Electronic Arts znajdujący się w moich dokumentach. On i wszystkie jego podfoldery mają konkretne, generowane przez grę nazwy. I tu wychodzi kolejna własność - jakakolwiek najmniejsza ingerencja w nazwę folderu (nawet dopisanie jednej literki, kropki czy spacji) powoduje, że gra go nie będzie odczytywać i podczas uruchamiania stworzy sobie nowy o przypisanej mu nazwie.

Przykład:
Jeśli mamy np. folder o przypisanej nazwie Downloads i zmienilibyśmy nazwę na Downlloads, to podczas uruchomienia gra stworzy nowy folder Downloads, ponieważ tego ze zmienioną nazwą po prostu nie widzi.




REINSTALACJA


Najłatwiej będzie wszystko wytłumaczyć, posługując się screenami. Tutaj widzimy coś, co każdy z nas dobrze zna - folder Electronic Arts.
Obrazek

Teraz wyobraźmy sobie taką sytuację: mam jakiś poważny błąd w grze, który można usunąć tylko reinstalacją. Nie mam wyjścia, muszę ją zrobić, ale nie chcę stracić swoich save'ów i długo kompletowanych dodatków. Mam ich dużo, kopiowanie czy przenoszenie zajęłoby wieki. Lecz przecież znam własność gry - jakakolwiek zmiana w nazwie zapisu spowoduje, że gra go nie odczyta, a tym samym deinstalator także nie. Trzeba to wykorzystać:

1. Wchodzimy do moich dokumentów. Mamy tam wcześniej pokazany Electronic Arts. Zmieniamy jego nazwę, polecam dopisanie jedynki:
Obrazek


2. Reinstalujemy. Podczas deinstalacji gra zapyta, czy usunąć zapisane gry - potwierdzić. Nic się nie stanie, gdyż deinstalator będzie chciał usunąć folder Electronic Arts z moich dokumentów, a takiego nie mamy - jest jedynie Electronic Arts1, który nie jest przez deinstalator widziany. Podczas instalacji całej gry najprawdopodobniej zostanie utworzony nowy folder Electronic Arts. Będziemy mieć takie coś:
Obrazek

3. Usuwamy folder Electronic Arts. Nie jest do niczego potrzebny - po uruchomieniu gry nawet opcje będą domyślne, nic naszego nie zobaczymy.

4. Zostaje nam folder Electronic Arts1. Usuwamy z niego jedynkę, aby miał nazwę taką, jaką gra może odczytać - Electronic Arts.

5. Włączamy grę. Mamy wszystko - save'y, dodatki, bibliotekę, simów, domy, własne rekolory etc. - po prostu gra jest bez najmniejszej zmiany, jak sprzed reinstalacji, nic nie straciliśmy, a mój problem wymagający reinstalacji został rozwiązany.



BUDOWANIE I FILMOWANIE (ZAPISY TESTOWE I TEMATYCZNE)


Zbudowaliśmy parcelę, spakowaliśmy, chcemy ją wystawić, lecz nie wiadomo, które dodatki się załączyły, a które nie. Można poprosić osobę grającą bez custom content, ale po co? Wystarczy sobie stworzyć zapis testowy.

Kręcimy serial/film. Mamy do tego specjalne otoczenie, specjalnych simów, specjalne dodatki, lecz nie chcemy mieszać i trzymać tego w głównym zapisie. Nic prostszego - robimy zapis tematyczny.

Oba zapisy opiszę jako jeden sposób, bo wszystko opiera się na tym samym.

1. Wchodzimy do moich dokumentów, gdzie siedzi sobie Electronic Arts. Mamy tam swoje rodziny, dodatki, parcele... Jest to nasz zapis główny, a teraz chcemy mieć testowy/tematyczny. Zmieniamy nazwę folderu na Electronic Arts1 lub Electronic Arts_główny.

2. Uruchamiamy i od razu wyłączamy grę. Mamy teraz w moich dokumentach nasz folder Electronic Arts1 oraz Electronic Arts. Dla architektów to koniec - mają swój ultra-czysty, bez żadnych zmian i dodatków zapis testowy. Filmowcy muszą jeszcze wgrać wybrane przez siebie dodatki, simów etc.


PRZEŁĄCZANIE MIĘDZY ZAPISAMI (AKTYWOWANIE I DEZAKTYWOWANIE)


Pokażę to na przykładzie swoich zapisów. Na tym screenie poniżej widać foldery Electronic Arts, Electronic Arts1 i Electronic Arts2.
Obrazek

Można z tego wywnioskować:
•Mam trzy zapisy.
•Aktywny jest trzeci.

Electronic Arts1 to mój główny zapis, Electronic Arts2 to zapis jedynie z dodatkami ze Store, a Electronic Arts3 (teraz jako aktywny Electronic Arts) do tworzenia i testowania otoczeń. Żeby przełączyć zapis z otoczeniami na zapis główny, muszę najpierw ten pierwszy dezaktywować - zmieniam jego nazwę na Electronic Arts3.
Teraz w moich dokumentach mam:
•Electronic Arts1
•Electronic Arts2
•Electronic Arts3

Chcę aktywować pierwszy - usuwam jedynkę. Chcę pograć tylko z dodatkami ze store - usuwam dwójkę.

Gratuluję wszystkim, którzy dotrwali do końca ;) Na wszystkie ewentualne pytania postaram się odpowiedzieć w komentarzach.

___________________________________
Twórcą poradnika jest Latoya.
Jeśli zauważyłeś poradnik swojego autorstwa na forum, być może chcesz zostać autorem wątku, w którym się znajduje. W tym celu skontaktuj się z osobą odpowiedzialną za porządek na forum - adminem, junior adminem lub moderatorem.
LANDGRAABOWIE-PUNKCIKOWIE
Obrazek
JOANNA CHMIELEWSKA - 2.04.1932 - 7.10.2013
MARGIT SANDEMO - 23.04.1924 - 1.09.2018
MACIEJ PAROWSKI - 27.12.1946 - 02.06.2019
MAJA LIDIA KOSSAKOWSKA - 27.02.1972 - 23.05.2022

:indra:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość