Eliminacja świecenia się obiektów i ubrań Simów

Awatar użytkownika
Cain
Posty: 562
Rejestracja: 14 gru 2013, 23:45

Eliminacja świecenia się obiektów i ubrań Simów

Postautor: Cain » 18 cze 2014, 4:21

The Sims 3 - Edycja pliku GraphicsRules.sgr. Eliminacja świecenia się obiektów i ubrań Simów

W tym poradniku dowiecie się, jak zniwelować odbijanie światła przez obiekty i świecenie się ubrań Simów. Na wstępie znowu komuś podziękuję – i jest to nie kto inny, jak Latoya, która mnie kiedyś „nauczyła” edycji pliku.
A więc… zaczynamy. (y)

1. Lokalizujemy nasz folder z podstawą gry.
Dla systemu 32-bitowego będzie to:
C:\Program Files\Electronic Arts\The Sims 3,
zaś dla systemu 64-bitowego:
C:\Pliki programów (x86)\Electronic Arts\The Sims 3.

2. Kiedy już odnajdziemy nasz folder z grą, wchodzimy do Game\Bin i tam szukamy pliku GraphicsRules.sgr (jeśli nie będzie końcówki .sgr, nie martw się – zależy to od ustawień wyświetlania).
UWAGA! Przed rozpoczęciem edycji powyższego pliku zrób jego kopię zapasową. W przypadku, gdy zrobisz coś źle, będziesz mógł/mogła wkleić plik oryginalny z powrotem na jego miejsce, a co za tym idzie – obejdzie się bez reinstalacji podstawy gry.
Obrazek

3. Klikamy na niego prawym przyciskiem myszki (lub lewym – i tak wyjdzie na to samo) i otwieramy plik:
Obrazek

3.1. Wyskoczy takie okienko:
Obrazek

3.2. Wybieramy Wybrać program z listy… i klikamy OK.
3.3. Na liście w oknie, które się pojawiło, powinien wyświetlić się program Notatnik, na który klikamy.
Obrazek

4. Plik GraphicsRules.sgr pojawi nam się w formie edytowalnego notatnika.

Nieświecenie się ubrań Simów


4.1. Wciskamy klawisze Ctrl + F. W okienku, które nam wyskoczy, w odpowiednim polu wpisujemy prop $ConfigGroup RenderSimUseSpecular, następnie klikamy Znajdź następny.
Obrazek

4.2. Program automatycznie znajdzie dla nas tekst, którego szukaliśmy. Klikamy „krzyżyk” na małym okienku i zajmujemy się teraz tym, co program nam odnalazł.
4.3. Widzisz wartość odnalezionego tekstu? Na końcu linijki jest "1, 1, 0, 0".
Obrazek

4.4. Żeby ubrania Simów nie świeciły, trzeba zmienić tę wartość z "1, 1, 0, 0" na "0, 1, 1, 1".
4.5. To nie koniec – wyżej jest jeszcze taka sama linijka, w niej też zmieniamy wartość na "0, 1, 1, 1" (już nie z "1, 1, 0, 0", tylko z innej, jak widzicie na obrazku; z kolejnymi będzie tak samo).
Obrazek

4.6. Niżej także znajdują się linijki – dwie – i w nich też zmieniamy wartość na "0, 1, 1, 1".
Obrazek

Zmieniliśmy w ten sposób ustawienia graficzne tak, żeby ubrania Simów nie świeciły.

5. Teraz czas na wyeliminowanie odbijania światła przez obiekty.

5.1. Wciskamy klawisze Ctrl + F. W okienku, które nam wyskoczy, w odpowiednim polu wpisujemy advancedrendering, następnie klikamy Znajdź następny.
Obrazek

5.2. Program automatycznie znajdzie dla nas tekst, którego szukaliśmy. Klikamy „krzyżyk” na małym okienku i zajmujemy się teraz tym, co program nam odnalazł. Nie jest to zaznaczony na niebiesko tekst, lecz ten podkreślony czerwoną linią.
Obrazek

5.3. Zaznaczamy tekst tak, jak na obrazku, i kopiujemy go dokładnie między dwie linijki (TerrainLODMode i CullUndergroundBuildBuyStructure).
Obrazek

Powinno to wyglądać tak:
Obrazek


6. Klikamy „krzyżyk” i zapisujemy plik.

Gotowe! Jeśli zrobiłeś/zrobiłaś wszystko dobrze, to w grze zauważysz znaczącą poprawę – obiekty nie będą się świecić i odbijać światła (będą jedynie bardzo jasne przy najwyższym jego natężeniu), a ubrania Simów już nigdy nie będą świecić.
the first thing i think about when your name pops up in my mind

Obrazek

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość