Utrzymywanie gry w dobrej kondycji

Awatar użytkownika
Cain
Posty: 562
Rejestracja: 14 gru 2013, 23:45

Utrzymywanie gry w dobrej kondycji

Postautor: Cain » 18 cze 2014, 4:10

The Sims 3 - utrzymywanie gry w dobrej kondycji

Na wstępie chciałbym tylko napisać, że ten poradnik nie jest tylko i wyłącznie moim własnym pomysłem z moimi rozwiązaniami, do których doszedłem sam. Wiele zawdzięczam Leigh i Latoi, bez nich moja (i Wasza) gra byłaby istną apokalipsą w tym świecie, dlatego też dedykuję im ten temat. :curious: Ten poradnik zawiera najważniejsze rady dotyczące gry i utrzymania jej w dobrej kondycji. Wszystkie porady zawarte w tym poradniku nie są spisane w żadnym innym temacie (jedynie w tematach „Pomocy”, często w „Rozwiązanych problemach”) i szukanie ich po całym forum może być uciążliwe, więc postanowiłem zgromadzić je w jednym miejscu. W razie, gdyby ktoś potrzebował rozwiązania jakiegoś problemu, np. z zacinaniem gry czy wielką wagą zapisu, można odsyłać tutaj.
Chcę też zaznaczyć, że bez Latoi (oraz czegoś innego) ten poradnik by nie powstał. To ona w baaardzo dużej mierze przyczyniła się do napisania tego tematu (jak również pozwoliła zamieścić jej rady w jednym miejscu, ale napisane moimi słowami).



---------------------------------------------------------------

Nie postępuj pochopnie, przed zrobieniem czegokolwiek przeczytaj w całości dany punkt poradnika lub cały poradnik.



Słownik:
CAS – aplikacja Stwórz Sima (tryb tworzenia rodziny)
MC – Master Controller
Zapis – w tym poradniku określenie dla znajdującego się w dokumentach/Electronic Arts/The Sims 3/Saves folderu z naszym stanem gry


1. Master Controller i Overwatch.

Master Controller i Overwatch (kliknij na nazwę, by ściągnąć odpowiedni mod //Pers) to dwa z wielu cudownych modów Twallana.
MC jest niezwykle przydatny, kiedy chcemy zrobić coś szybko, sprawnie i bez kłopotów, czego nie umożliwia nam kod TestingCheatsEnabled, który i tak jest ubogi w opcje. Można dzięki niemu zmienić wygląd Sima czy jego ubranie bez konieczności przebierania przy komodzie. Oprócz tych zwykłych opcji istnieją też bardziej skomplikowane, jednak najpotrzebniejszymi są:
~ Edycja w Stwórz Sima (Sim – NRaas – Master Controller – Opcje zaawansowane – Edycja w CAS),
~ Reset miasta (komputer lub ratusz – NRaas – Master Controller – Miasto – Resetuj wszystko) – nie ma się o co obawiać, nie stracimy żadnych postępów w grze,
~ Dodawanie/usuwanie krewnych (Sim – NRaas – Master Controller – Opcje zaawansowane – Rodzina),
~ Kompaktowy CAS (Sim – Ustawienia – CAS – Compact form from hats/clothes/accesories) – wyświetla jedną wersję akcesoriów, czapek i ubrań dzięki czemu może skrócić wczytywanie ich do kilku, kilkunastu sekund, co minimalizuje również ryzyko zacięcia i wywalenia z gry.
Master Controller – potrzebne pliki to base mod, cheats i integration.
Overwatch naprawia mnóstwo błędów, których EA do dzisiaj nie rozwiązało bądź wprowadziło w aktualizacji, która teoretycznie ma je „eliminować”. Są to więc popularne błędy jak reset faz księżyca w dodatku Nie z tego świata. Overwatch oprócz zniwelowania tych bugów, o danej godzinie (domyślnie, 3:00) wykonuje prace naprawcze, takie jak resetowanie obiektów (np. włączona wieża stereofoniczna) czy Simów lub pojazdów, które gdzieś utknęły. Takie sytuacje mogą naprawdę spowolnić grę, a Overwatch pomaga jej w stabilnym działaniu.
Overwatch – tutaj mamy tylko jeden plik, base mod i taki też pobieramy.
Żeby mody prawidłowo działały, pobierz paczkę ( MTS) i wypakuj ją do folderu Electronic Arts/The Sims 3 w dokumentach (jeśli wyświetli się komunikat o zamianie plików, potwierdź). Należy pamiętać o tym, by pobierać pliki, które są zgodne z naszą wersją gry, w przeciwnym wypadku mogą porządnie w niej namieszać i prawdopodobnie konieczna będzie reinstalacja podstawy gry lub wyjęcie nieaktualnych modów.


2. Zapisywanie gry.


Grę powinno się zapisywać nie za pomocą opcji Zapisz lub Zapisz i wyjdź, tylko Zapisz jako… z trzech względów:
~ zapisywanie gry będzie trwało krócej,
~ utworzy się nowy zapis, dzięki czemu są mniejsze szanse, że ulegnie zepsuciu,
~ jeśli zapis się zepsuje, zawsze będzie można wrócić do poprzedniego, co stanowi „koło ratunkowe” – zawsze lepiej wrócić do stanu gry z wczoraj, niż zaczynać wszystko od początku.
Również częstotliwość zapisywania gry jest ważna. Standardowo powinno się to robić co 30-40 minut, aby w razie nieoczekiwanych błędów lub zakończenia działania gry nie stracić postępów.


3. Sprawdzanie gry na „czystym” folderze.

Niejednokrotnie nasza kochana gra pokazuje, jak bardzo nas nie lubi. Kiedy pojawi się błąd (deformacje Simów, znikanie rodziny po podróży itp.), zacinanie lub wywalanie nas do naszego pięknego pulpitu – warto zastosować również tę metodę. Zmieniamy nazwę folderu Electronic Arts w dokumentach na Electronic Arts1 i sprawdzamy, czy problem wystąpi na całkowicie nowym zapisie i/lub na tym, na którym zauważyliśmy błąd. Można też sprawdzić, czy błąd wystąpi na nowym zapisie bez zmiany nazwy folderu, jednak nie jest to konieczne.
Jeśli na nowym zapisie w czystym folderze Electronic Arts, który utworzy się po włączeniu gry, błąd nie wystąpi, przenosimy naszą rodzinę. Usuwamy wtedy folder Electronic Arts, zmieniamy nazwę naszego głównego folderu Electronic Arts1 na Electronic Arts i możemy przenieść rodzinę do nowego zapisu. Kiedy jednak okaże się, że na drugim zapisie także są błędy:

a) problem może tkwić w rodzinie, Simach, więc warto zapisać każdego Sima podczas edycji w CAS (nie edytuj Sima w CAS za pomocą Testinga…, ponieważ ten sposób może spowodować kolejne błędy; polecam edycję Sima za pomocą Master Controllera) i w trybie tworzenia rodziny w edycji miasta można „skompletować rodzinę”, wybierając zapisanych Simów ze skrzyni i edytując ich relacje i powiązania także za pomocą Master Controllera (punkt pierwszy),

b) miasto może nieprawidłowo funkcjonować; przeprowadź rodzinę do innego miasta,

c) w zależności od ilości pamięci RAM i procesora coraz większa liczba dodatków i akcesoriów oraz obiektów zmodyfikowanych (CC – Custom Contents) gra może działać lepiej lub gorzej; jeśli masz 2 GB RAM-u, wszystkie dodatki i akcesoria – widoczne będzie przycinanie, nierzadko wywalanie; jeśli dochodzą do tego też CC, romans z naszym pulpitem będzie na porządku dziennym – w tym wypadku konieczne jest zmniejszenie ilości CC lub odinstalowanie kilku dodatków i akcesoriów (jeden, dwa, w zależności od tego, kiedy odczujemy poprawę w grze).

Gdy błędy nie ustąpią, przeglądnij też mody (nieaktualne mogą zakłócać działanie gry).
Co, jeśli wyżej wymienione rady nie pomogą? O tym niżej.


4. Czyszczenie zapisu.

Wspaniałe rozwiązanie twórców, oddzielny zapis dla każdej rodziny. Jeśli pojawi się w nim błąd, będzie on dotyczył tylko tego zapisu i nie spowoduje, że całe miasto „padnie”, co (jak w dwójce) mogłoby przyczynić się do reinstalacji podstawy gry lub danego dodatku, a nawet wszystkich gier. Nie ma róży bez kolców, tak więc jak na EA przystało, zapis może być także wadliwy. Po dłuższym czasie w zapisie zbierają się niepotrzebne grafiki, które tworzą się podczas np. zmiany fryzury lub stroju w CAS; ogólnie rzecz biorąc, są to wszystkie obrazki przedstawiające twarze Simów i ich sylwetki, zdjęcia wspomnień, zrobione aparatem lub „kartki okolicznościowe”, to elementy SNAP. W krótkim czasie stają się one całkowicie nieprzydatne i tylko powiększają wagę zapisu, pogarszając jego działanie. Jak można łatwo wywnioskować, aby zapis był sprawny, trzeba usunąć elementy SNAP. Osobiście, nie są mi potrzebne zdjęcia festiwalowe, zrobione aparatem czy te ze wspomnień, jeśli jednak Wam na nich zależy, to można je przejrzeć i zostawić te „potrzebne”.
Zacznijmy od tego, że zapis składa się z dwóch elementów (lub więcej niż dwóch, jeśli podróżowaliśmy), gdzie gromadzą się te śmieci: pliku A.nhd i TravelDB.package, gdzie A to nazwa miasta, w którym gramy (np. Hidden Springs, Starlight Shores), a .nhd i .package to rozszerzenia tychże plików. Przed zrobieniem czegokolwiek, zrób kopię zapasową swojego zapisu.
Przejdźmy teraz do usuwania niepotrzebnych plików:

.nhd
1. Otwórz S3PE (jeśli nie masz tego programu - pobierz stąd).
2. W lewym górnym rogu wybieramy zakładkę File – Open… i otwieramy plik .nhd naszego zapisu.
3. Kiedy plik się załaduje, klikamy na Tag i szukamy w tej kolumnie elementów SNAP (sortując wg tagów wszystkie elementy ułożą się alfabetycznie).
4. Klikamy na pierwszy znaleziony element SNAP, szukamy ostatniego. Wybieramy ostatni z wciśniętymi klawiszami Ctrl + Shift.
5. Czekamy, aż program zaznaczy wszystkie elementy. Po zaznaczeniu, wciskamy klawisz Delete i zapisujemy plik w zakładce File – Save.

TravelDB.package
1. Otwieramy S3PE.
2. W lewym górnym rogu wybieramy zakładkę File – Open… i otwieramy plik TravelDB.package zapisu.
3. Kiedy plik się załaduje, klikamy na Tag i w tej kolumnie także szukamy elementów IMG.
4. Klikamy na pierwszy znaleziony element IMG, szukamy ostatniego. Wybieramy ostatni z wciśniętymi klawiszami Ctrl + Shift.
5. Czekamy, aż program zaznaczy wszystkie elementy. Po zaznaczeniu, wciskamy klawisz Delete i zapisujemy plik w zakładce File – Save.

Gotowe! W przypadku podróżowania, można wyczyścić także pliki z nazwami miast (.nhd), do których się podróżowało (np. Shang Simla) w taki sam sposób, jaki opisałem powyżej. Sylwetki Simów i ich twarze odtworzą się po włączeniu zapisu. Jeśli po włączeniu zapisu czas „zamrozi się” i nie będzie płynął, nie panikujcie – klikamy M (pogląd miasta) i czekamy, aż zacznie płynąć.


5. Usuwanie plików i folderów z Electronic Arts/The Sims 3.

Kolejnym krokiem w drodze do stabilnego działania gry jest usuwanie nie elementów danego pliku, ale samych plików i folderów. Są zupełnie niepotrzebne i ich usunięcie nie wpłynie negatywnie na działanie gry.
Wchodzimy do folderu Electronic Arts/The Sims 3 w dokumentach i usuwamy z niego luźne pliki…:

a)
~ CASPartCache.package
~ compositorCache.package
~ scriptCache.package
~ simCompositorCache.package
~ socialCache.package

b)
~ DeviceConfig.log
~ Sims3Logs.xml
~ Sims3LauncherLogFile.log|
~ Version.tag

…oraz foldery:
c)
~ CurrentGame.sims3
~ DCBackup (jeśli używasz fixów, pobrałeś/pobrałaś plik ccmerged.package, usuń z tego folderu wszystko oprócz tego pliku)
~ FeaturedItems
~ IGACache
~ SigsCache
~ WorldCaches

d)
~ pliki z końcówką .tmp w folderze DCCache – są to pozostałości po pracy launchera.

Pliki z punktów a) i c) należy usuwać po każdym wyłączeniu gry, pomijając jednak folder FeaturedItems – usuwaj tylko jego zawartość i zabroń zapisywania plików w nim. Jeśli tworzysz własne parcele, Simów, używając dodatków nieoficjalnych jak i oficjalnych i publikujesz je gdzieś, nie usuwaj folderu DCBackup – bez niego dodatki nie załączą się do Sima/parceli, jednak polecam usuwanie tego folderu ze względu na zajmowanie miejsca.


6. Przeprowadzka na nowy folder.

Często folder Electronic Arts w dokumentach potrafi się zużyć, więc trzeba „przeprowadzić” się na nowy. Kiedy poczujesz, że gra ogólnie działa wolno, coś się zacina nie tylko na jednym zapisie, spróbuj przeprowadzki.
Zmień nazwę folderu Electronic Arts w dokumentach na Electronic Arts1, włącz i wyłącz grę. Do nowoutworzonego folderu Electronic Arts z Electronic Arts1 kopiujemy:

a) foldery:
~ Collections – nasze kolekcje,
~ Custom Music – nasza własna muzyka w grze,
~ DCCache – zainstalowane dodatki oficjalne lub zmodyfikowane .sims3pack,
~ InstalledWorlds – jak nazwa wskazuje – zainstalowane światy,
~ Library – parcele i rodziny z biblioteki,
~ Mods – mody i obiekty zmodyfikowane .package,
~ SavedSims – zainstalowani i/lub zapisani Simowie (skrzynia Simów w CAS),
~ Saves.

b) pliki:
~ userPresets.package – rekolory obiektów, które zrobiliśmy w grze,
~ tslus.bin – potrzebny razem z plikiem powyżej,
~ Options.ini – opcje gry,
~ HiddenPackages.ini – informacje o ukrytych parcelach/rodzinach w bibliotece; jeśli nie ukrywaliśmy niczego, takiego pliku nie będzie.

Po wykonaniu powyższych czynności możesz bezpiecznie usunąć folder Electronic Arts1.

---------------------------------------------------------------


Koniec.
Dziękuję za uwagę. ^^
the first thing i think about when your name pops up in my mind

Obrazek

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość