Jak tworzyć własne ubrania! Dla zaawansowanych.

Awatar użytkownika
aesthetea
Renciści
Renciści
Posty: 796
Rejestracja: 15 gru 2013, 11:18

Jak tworzyć własne ubrania! Dla zaawansowanych.

Postautor: aesthetea » 18 cze 2014, 5:05

Od razu zaznaczam, ze nie jestem autorką, tylko tłumaczę. Tutaj jest oryginał.
Starałam się chociaż jakoś przetłumaczyć, ponieważ sama szukałam takiego poradnika. za wszystkie błędy i trochę skomplikowania z góry przepraszam. :c

Obrazek

Potrzebujemy:
a) TSR workshop,
b) Adobe Photoshop (i mniej więcej umiejętność się nim posługiwania),
c) Milkshape (niekonieczny, tylko jeżeli chcemy edytować mesh).

1.Znajdujemy dobre jakościowo zdjęcie ubrania.

2.Znajdujemy mesh(w tym przypadku ten)

3. W tym momencie możemy zedytować mesh w Milkshape.

4.Tworzymy wzór
To moja ulubiona część. Przyjrzyjmy się wzorowi na tej sukience. Jest skompilowany. Nie mogę zrobić kopiuj-wklej, ponieważ kółka nie będą dobre, narysuję sama wzór. Tutaj trzeba umieć się posługiwać photoshopem. Jeżeli robisz ubranie od początku, możesz znaleźć własny wzór.

Potem używam opcji filtr-galeria filtrów-ziarno błony fotograficznej. Kiedy już jest gotowa, wchodzę w edytuj-definiuj wzorek (jak ktoś nie wie jak)

Obrazek

5.Otwieramy TSR Workshop.
Otwieramy nowy projekt i klikamy "new import". Ja wybrałam strój z wybranym meshem. Klikamy next. Wtedy dajemy projektowi nazwę. Ja nazwałam go [B182] Jenna’s Comic Con dress. Nazwa projektu jest ważna, jeżeli będziesz mieć dwa tak samo nazywające się pliki w grze, pokaże się tylko jeden.

6.Eksportowanie tekstury.
Wchodzimy do "texture", export Multiplier file. Ja zapisałam to jako PNG. Ten filmik pokazuje, jak eksportować/importować pliki i resztę podstawowych rzeczy, które musisz wiedzieć o pracowaniu w Workshopie.

7.Tworzymy Multiplier (nadaje on detale i cienie do naszego stroju, nie wiem zbytnio jak to wytłumaczyć, niezbyt się znam na tym. Tutaj po ang wyjaśnione)

Każdy multiplier jest inny, więc nie ma konkretnych punktów jak go stworzyć.

Otwieram photoshopa i multipliera, który właśnie eksportowałam. Wtedy rysuję dekolt. Jeżeli jesteś początkującym, możesz wyciąć dekolt z każdego innego multipliera. Moja sukienka ma kołnieżm więc wytnę co z innej sukienki. Zapisuję co chwilę plik i sprawdzam jak wygląda w workshopie.
Kiedy kończę z dekoltem, wypełniam to co zrobiłam wzorem.

Obrazek

Teraz dodaję cień pod kołnierzem.
Kiedy zaczęłam, dodaję resztę cieni. Spoglądam i wzoruję się na oryginalnej sukience. Dodaję parę na rękawach, talii, pod guzikami... Zrobiłam to kopiując części sukienki i używając opcji mieszania-cień wewnętrzny(krycie 40-60%) i blask wewnętrzny(dla białej kreski). Patrz na kąt cieni.

Obrazek

Teraz moja sukienka ma trochę objętości.
Dodaję detale, jak zgniecenia na sukience, czerwone kreski na rękawach i guziki z cieniem.

Obrazek

Teraz czas, żeby sprawić, żeby moja sukienka się błyszczała. Możesz je samemu narysować, jednak ja jestem zbyt leniwa i używam gotowych od EA. Umieszczam je nad sukineką i zmieniam krycie warstwy na nakładka. Bawię się z poziomami - zmieniam trochę jasność.

Obrazek

8.Warstwa spekularna( również nie wiem jak to dobrze przetłumaczyć, nadaje głownie błysk, cienie, rozjaśnienia. Tutaj po ang wytłumaczenie)

Oryginalna sukienka błyszczy się więc muszę dać tą warstwę. Zaznaczam wszystkie moje warstwy i wciskam Ctrl+Alt+Shift+E, wtedy Ctrl+Shift+U, żeby zrobić nową czarno-białą warstwę. Kiedy Zmieniłam trochę jasność i dodałam czarne tło. Warstwa spekularna jest gotowa, zapisuję ją w PNG i otwieram w workshopie. Teraz moja sukienka się trochę bardziej świeci.

Obrazek

9. Kończenie projektu.
Wchodzę w "project" i wybieram kategorię dla swojej sukienki. Ja wybrałam codzienna i formalna. Wtedy eksportuję projekt do sim3pack. Używam też S3PackageViewer, żeby przekonwerterować na package.

Gotowe! Otwieramy swoją sukienkę w grze, możemy dodać później parę poprawek.

Obrazek


Mam nadzieję, że to był jakkolwiek przydatny poradnik!
Obrazek


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość