Informacje wstępne. Część Vb. - format .package i pliki .dbc

+ Tworzenie plików zbiorczych .package - oryginalny autor - Latoya

Awatar użytkownika
Kapitan Indra
Główni Administratorzy
Główni Administratorzy
Scenarzysta
Scenarzysta
Konserwator
Konserwator
Posty: 3280
Rejestracja: 30 paź 2013, 19:17

Informacje wstępne. Część Vb. - format .package i pliki .dbc

Postautor: Kapitan Indra » 18 cze 2014, 5:47

Pytania śmiało możecie zadawać w komentarzach, prosiłabym o to, aby były ponumerowane - im mniejszy chaos, tym lepiej. ;)

PACKAGE


Drugim rodzajem dodatków są pliki .package.
Dawniej wrzucało się je do folderu głównego gry, lecz teraz ich lokalizacja to Dokumenty\Electronic Arts\The Sims 3\Mods\Packages. Jeśli ktoś nigdy nie posiadał dodatków .package, a ma taki zamiar lub jeśli coś nie działa, warto pobrać ten pakiet(źródło: MTS). Wypakowujemy go do Dokumenty\Electronic Arts\The Sims 3 (jeśli system zapyta o zamianę plików - potwierdzić). Zawiera on wszystkie potrzebne pliki i foldery + 2 mody:
~ nointro.package: (Nobla dla autora!) sprawia, że od razu wyświetla się ekran ładowania gry - bez latających kryształków i początkowego filmiku.
~ noBuildSparkles.package: usuwa te iskierki w trybie budowania, które widać podczas tworzenia ściany lub ogrodzenia.
Te modyfikacje można oczywiście usunąć bez konsekwencji z folderu Mods\Packages.
W przeciwieństwie do sims3packów, pliki .package nie wymagają instalacji - po prostu po pobraniu wypakowujemy (jeśli są zarchiwizowane, ale jest tak w 90% przypadków) je do Dokumenty\Electronic Arts\The Sims 3\Mods\Packages i od razu pojawią się w grze po jej uruchomieniu.

Spotkałam się kiedyś z krążącym po sieci mitem, twierdzącym, że pliki .sims3pack są dla gry cacy, a .package są be. Nie jest to prawdą - jak mówiłam na samym początku, cały mechanizm gry (z kilkoma wyjątkami, np. pliki konfiguracyjne .ini) mieści się w gigabajtowych plikach formatu .package, więc jakim cudem format, dzięki któremu ta gra istnieje, może być dla niej szkodliwy? Poza tym, przyjrzyjmy się sims3packom. Wcześniej napisałam, że te pliki są instalowane przez launchera do folderu DCCache w formie plików formatu .dbc. Miałam okazję kiedyś przeczytać, że pliki .dbc mają identyczną budowę, składają się z tych samych elementów, co pliki .package. Niewiarygodne, prawda?

Postanowiłam we własnym zakresie sprawdzić, czy to stwierdzenie jest prawdziwe, czy jednak miałam do czynienia z lekturą fantasy osadzoną w świecie rozszerzeń plików. Jak? Najprościej, jak się da. Można otworzyć pliki w S3PE (o nim później), ale mi jako laikowi niewiele to mogło dać. Co więc zrobiłam?
1. Zmieniłam nazwę folderu Electronic Arts w Dokumentach na Electronic Arts1 i uruchomiłam grę - utworzyła nowy folder, całkiem czysty, bez żadnych dodatków.
2. Weszłam do folderu Electronic Arts1 i skopiowałam z DCCache jeden z plików .dbc.
3. Wkleiłam go do nowego Electronic Arts do Mods\Packages i zmieniłam jego rozszerzenie z .dbc na .package (ręcznie, po prostu wpisałam z klawiatury, teoretycznie nie powinno się tak robić, prawda?).
4. Uruchomiłam grę. Nie spodziewałam się niczego, poza ewentualnym komunikatem Program TS3W.exe przestał działać, ale ku mojemu zdziwieniu dodatki zawarte w tym pliku pojawiły się w grze (przypominam, że uruchomiłam czysty zapis, z tym jednym tylko plikiem) i miały taką ikonkę, jaką mają dodatki .package. Czyli to wszystko prawda - .dbc i .package to faktycznie to samo (inaczej plik nie zadziałałby po ręcznej zmianie rozszerzenia na inne), dlaczego więc zostały stworzone oba? Nie wiem i chyba nigdy się tego nie dowiem...


No dobrze, format jest w porządku, ale coś jednak musi być na rzeczy, skoro często po wgraniu dodatków .package gra wyraźnie zwalnia, długo się wszystko wczytuje, ładuje, o cięciu przy poruszaniu kamerą nie wspominając. W czym tkwi problem? W ilości plików .package.

Rozwiązanie jest logiczne - trzeba zmniejszyć tę ilość. Pierwsze, co przychodzi do głowy, to usunięcie dodatków, których nie używamy i to jest dobry pomysł - po co trzymać rzeczy nieprzydatne? Ale takich dodatków zazwyczaj nie ma zbyt wiele, zbytnio tej ilości nie zmniejszymy. Co w takim razie jeszcze możemy zrobić? Weźmy przykład z Launchera. Cóż, potrafi on zdenerwować nas swoim działaniem do tego stopnia, że mamy ochotę wybrać się do siedziby EA z palnikiem w prawej ręce, kanistrem benzyny w lewej i wizą turystyczną w zębach, ale w tym wypadku robi bardzo mądrą rzecz - instaluje drobne sims3packi do folderu DCCache w postaci zbiorczych plików, dużych wagowo, lecz w małej ilości. Możemy zrobić to samo - połączyć nasze drobne pliki .package w kilka dużych plików zbiorczych.

Dlaczego warto to zrobić? Opiszę na przykładzie swojej gry.
Dawno, dawno temu, za siedmioma milami od Redwood City, jak jeszcze dinozaury... No, może nie aż tak dawno, miałam 1-2 GB dodatków .package w ilości ok. 2000 plików. Wszystko ładnie posegregowane w folderach, osobny na meble, osobny na mody... I co z tego? W grze była istna rozpusta - kamera ledwo się ruszała, wczytywanie miasta trwało kilkanaście minut, ładowanie trybu budowy 40, zapis dochodził do 3 godzin, nic nie wspominając o ubraniach i wzorach... Po prostu nie dało się grać. Usuwać niczego jednak nie chciałam - już od dwójki dodatki nieoficjalne były, są i będą moją miłością. Wyglądało na to, że znalazłam się w sytuacji bez wyjścia - na szczęście okazało się, że nie - natrafiłam na opis tworzenia zbiorczych packages.

Na początku podchodziłam do tego nieufnie - a co, jeśli coś nie zadziała, jeśli stracę jakieś dodatki? Stwierdziłam jednak, że warto spróbować, skoro i tak nie mogę grać, więc zrobiłam sobie kopie zapasowe plików i zaczęłam działać. Jednym z zaleceń było przeskanowanie plików programem Dashboard przed połączeniem. Wykrył mi sporo jako corrupt i conflict, ale szczerze mówiąc, nie przejęłam się zbytnio jego opinią i połączyłam wszystkie moje dodatki w zbiorcze pliki. Wrzuciłam je do Mods\Packages i uruchomiłam grę. Pełna emocji czekałam, aż się załaduje, spodziewałam się, że połowa dodatków się nie wyświetli, a druga połowa będzie mnie wywalać z gry przy kliknięciu - Dashboard mógł mieć rację. Jednak, ku mojemu ogromnemu zdziwieniu, wszystko działało bez zarzutu, a wcześniejsze problemy przeszły jak ręką odjął - kamera wróciła do normalności, tryb budowy miałam praktycznie od razu i zapis nareszcie trwał rozsądną ilość czasu.

Ale przejdźmy wreszcie do rzeczy.
Co należy zrobić? Najpierw musimy mieć narzędzie, dzięki któremu stworzenie zbiorczego pliku będzie możliwe, a jest nim program S3PE, który instalujemy na swoim komputerze.
Potrzebujemy również przechowalni rozdrobnionych plików .package, z których tworzymy zbiorcze. Dlaczego? Ano dlatego, że raz połączonych plików już nie rozdzielimy. A przecież czasami zdarza się, że znajdzie się coś wadliwego, coś przestanie nam się podobać...
Aby było jasne, jak to ma wyglądać, pokażę na przykładzie mojego folderu z modami (od razu mówię - nie powinno się łączyć modów w zbiorcze, ja to zrobiłam na własną odpowiedzialność):
Obrazek

Na dole po prawej jest mój folder Mods\Packages, a u góry po lewej przechowalnia. Przykładowo w folderze cas znajdują się wszystkie pliki .package, które połączyłam w plik zbiorczy również o nazwie cas. Dzięki temu łatwo mogę np. usunąć jakieś pliki, coś dodać, coś zmienić.



TWORZENIE ZBIORCZEGO PLIKU PACKAGE


No, to teraz sedno sprawy - tworzenie zbiorczego pliku. Opiszę to na wymyślonym przykładzie.
Mamy 100 plików, wszystkie to meble znajdujące się w trybie kupowania. Chcemy te nasze pliki połączyć w jeden zbiorczy o nazwie obiekty1. W tym celu:
1. Tworzymy na dysku z dużą ilością wolnego miejsca folder o nazwie np. Przechowalnia packages, w nim Obiekty i w środku obiekty1.
2. Przenosimy nasze 100 plików z Mods\Packages do folderu Przechowalnia packages\Obiekty\obiekty1.
3. Otwieramy zainstalowany wcześniej program S3PE.
4. Klikamy na Settings. Opcja prompt for dbc autosaving musi być odznaczona, bez 'ptaszka'.
Obrazek

5. Wybieramy File - New.
6. Następnie klikamy na Resource - Import - As .dbc i w okienku, które się pojawi, wybieramy pliki znajdujące się w folderze Przechowalnia packages\Obiekty\obiekty1.
Obrazek

7. Wyskoczy okienko. Klikamy No.
Obrazek

8. Czekamy, aż nasze pliki zostaną zaimportowane.
9. Gdy program skończy, zapisujemy nasz zbiorczy plik (File - Save as...) w folderze Przechowalnia packages\Obiekty pod nazwą obiekty1.package (wpisujemy nazwę z rozszerzeniem).
10. Kopiujemy obiekty1.package do Dokumenty\Electronic Arts\The Sims 3\Mods\Packages. Nasz zbiorczy plik jest już gotowy i umieszczony w poprawnej lokalizacji.

___________________________________
Twórcą poradnika jest Latoya.
Jeśli zauważyłeś poradnik swojego autorstwa na forum, być może chcesz zostać autorem wątku, w którym się znajduje. W tym celu skontaktuj się z osobą odpowiedzialną za porządek na forum - adminem, junior adminem lub moderatorem.
LANDGRAABOWIE-PUNKCIKOWIE
Obrazek
JOANNA CHMIELEWSKA - 2.04.1932 - 7.10.2013
MARGIT SANDEMO - 23.04.1924 - 1.09.2018
MACIEJ PAROWSKI - 27.12.1946 - 02.06.2019
MAJA LIDIA KOSSAKOWSKA - 27.02.1972 - 23.05.2022

:indra:

Awatar użytkownika
Shattered
Fotograf
Fotograf
Posty: 3155
Rejestracja: 15 gru 2013, 9:06

Re: Informacje wstępne. Część Vb. - format .package i pliki

Postautor: Shattered » 26 lut 2015, 21:55

Czy pakowanie w zbiorcze packages naprawdę coś pomaga w lepszym "chodzeniu" gry?
Sky Fits Heaven

Awatar użytkownika
diamond5
Scenarzysta
Scenarzysta
Posty: 577
Rejestracja: 09 mar 2014, 17:54

Re: Informacje wstępne. Część Vb. - format .package i pliki

Postautor: diamond5 » 27 lut 2015, 12:42

Bardzo :) polecam! :)

Awatar użytkownika
Shattered
Fotograf
Fotograf
Posty: 3155
Rejestracja: 15 gru 2013, 9:06

Re: Informacje wstępne. Część Vb. - format .package i pliki

Postautor: Shattered » 27 lut 2015, 21:06

Połączyłam 30 ubrań, nie wszystkie są w grze. Ponadto plik zbiorczy ważny 1,5 MB :unsure:
Czy coś źle zrobiłam?
Sky Fits Heaven

Awatar użytkownika
Cain
Posty: 562
Rejestracja: 14 gru 2013, 23:45

Re: Informacje wstępne. Część Vb. - format .package i pliki

Postautor: Cain » 01 mar 2015, 16:14

Najprawdopodobniej tak. :P Ja miałem kiedyś podobnie, plik zmniejszył się i nic z tego nie było. Spróbuj wszystko zrobić jeszcze raz.
the first thing i think about when your name pops up in my mind

Obrazek

Awatar użytkownika
Shattered
Fotograf
Fotograf
Posty: 3155
Rejestracja: 15 gru 2013, 9:06

Re: Informacje wstępne. Część Vb. - format .package i pliki

Postautor: Shattered » 23 mar 2015, 19:31

Kilkakrotnie połączyłam w ten zbiorczy plik... Za każdym razem jest mały i z 10 obiektów są może ze dwa
Sky Fits Heaven

Awatar użytkownika
Eq
Renciści
Renciści
Wybitny Reżyser
Wybitny Reżyser
Posty: 729
Rejestracja: 15 gru 2013, 0:21

Re: Informacje wstępne. Część Vb. - format .package i pliki

Postautor: Eq » 23 mar 2015, 19:52

Najwyraźniej coś źle robisz.
Dodawaj pliki .package pojedynczo, może to pomoże.

Awatar użytkownika
Simonne
Posty: 121
Rejestracja: 17 gru 2013, 18:14

Re: Informacje wstępne. Część Vb. - format .package i pliki

Postautor: Simonne » 12 lip 2015, 19:18

Link do S3PE wygasł. Mógłbyś ktoś udostępnić S3PE? Choćby na mediafire
Obrazek

Bück dich befehl ich dir
Wende dein Antlitz ab von mir
Dein Gesicht ist mir egal
Bück dich

<3 WRÓCIŁAM BY SIAĆ ZŁO W WASZYCH UMYSŁACH I SERCACH <3



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość