Wszyscy doskonale wiemy, że trójka posiada mnóstwo błędów. Z tego powodu wydawane są niezliczone ilości aktualizacji. Teoretycznie pobieranie ich umożliwia nam launcher, ale z tym bywa różnie - u jednych
wszystko śmiga jak należy, a u innych błąd problem komunikatem pogania... Dlatego odradzam instalowanie łatek w ten sposób - warto skorzystać z ręcznych aktualizacji. Jest to proste i dość szybkie.
Źródła aktualizacji:
~ 1
~ 2
~ 3
~ 4
~ 5
Aktualizacje manualne dzielą się na 2 typy:
~ Przyrostowe - wersja A od wersji B, czyli zawierają zmiany tylko w danym zakresie, np. 1.36. od 1.34. lub 1.32. od 1.31. Mogą występować też w większym zakresie, np. 1.34. od 1.31. Patch przyrostowy waży zazwyczaj nie mniej niż 100 MB i nie więcej niż 150 MB.
~ Superpatcher - łatka 'od zera', zawierająca wszystkie zmiany ze wszystkich aktualizacji. Można ją zainstalować, mając każdą wersję gry - przykładowo: superpatcher bez problemu zaktualizuje zarówno wersję 1.0., jak i 1.32. i waży zazwyczaj ok. 1 GB.
Aby pobrać odpowiednią aktualizację (nie ma sensu pobierać przykładowo superpatchera 1.36. ważącego 950 MB, gdy mamy wersję 1.34. - można pobrać łatkę przyrostową 1.36. od 1.34. ważącą 133 MB), musimy wiedzieć, jaką wersję gry obecnie posiadamy. Uwaga - nie sprawdzamy tego Launcherem! On pokazuje nam wersję najnowszego dodatku, jaki mamy zainstalowany, a musimy znać wersję gry podstawowej. Wraz z aktualizacją 1.55. EA oprzytomniało i obecnie piekielny wynalazek Launcher pokazuje wersję podstawy. Aczkolwiek zaufania do niego nadal nie mam, więc:
Możemy to sprawdzić w dwojaki sposób. Otwieramy notatnikiem plik:
~ Dokumenty\Electronic Arts\The Sims 3\Version.tag
Lub:
~ Folder główny gry\(domyślnie: patrz cz. I poradnika)\Game\Bin\skuversion.txt - w pierwszej linijce mamy bieżącą wersję naszej gry.
Gdy już znamy naszą wersję gry, dla jej bezpieczeństwa i bezpieczeństwa naszych save'ów i dodatków postępujemy tak:
1. Wchodzimy do dokumentów i zmieniamy nazwę folderu Electronic Arts na Electronic Arts1.
2. Otwieramy folder Electronic Arts1\The Sims 3 i usuwamy z niego plik Version.tag (to bardzo istotne).
3. Pobieramy w dowolne miejsce i instalujemy naszą aktualizację.
4. Wchodzimy do dokumentów i zmieniamy nazwę folderu Electronic Arts1 z powrotem na Electronic Arts.
5. Możemy uruchomić naszą grę - jest już aktualna.
UWAGA! Przed wyjściem pokoleń łatki do podstawy i dodatków pobierało się osobno. Jeśli nie chcemy pobierać wszystkich potrzebnych łatek przyrostowych do dodatków (można je znaleźć tutaj), to musimy chociaż raz pobrać superpatchera, który zawiera wszystkie zmiany z wyżej wymienionych łatek. Najlepiej najnowszego, obecnie (dla niezorientowanych - mamy wrzesień 2013) jest to wersja 1.57. Aktualizacje przyrostowe do podstawy (np. 1.31. od 1.29. czy 1.36. od 1.34.) nie zawierają ich.
Od jakiegoś czasu są wydawane aktualizacje zawartości store. Tutaj nasza droga firma EA wydała na nas wyrok - zostaliśmy skazani na launcher... Nie spotkałam się z manualną możliwością pobierania takich aktualizacji. Może kiedyś...
W kolejnej części - reinstalacja.
___________________________________________
24-01-2014
~ Superpatcher:
Patch 1.67.2 (TS3_1.67.2.0240xx) [1.62 GB]
~ Przyrostowe:
a) od wersji 1.66.2.024002 [178 MB]
b) od wersji 1.63.4.024002 [180 MB] (działa zarówno dla 1.63.5 i 1.63.4)
[spoiler]Aktualizacja gry zawiera następujące zmiany:
Gra główna:
•Zaktualizowana komunikacja na serwerze.[/spoiler]
___________________________________
Twórcą poradnika jest Latoya.
Jeśli zauważyłeś poradnik swojego autorstwa na forum, być może chcesz zostać autorem wątku, w którym się znajduje. W tym celu skontaktuj się z osobą odpowiedzialną za porządek na forum - adminem, junior adminem lub moderatorem.