Śmierć Simów w The Sims 3

Dział poświęcony trzeciej generacji Simów.
Awatar użytkownika
Jackob
Renciści
Renciści
Archiwista
Archiwista
Fotograf
Fotograf
Posty: 1827
Rejestracja: 15 gru 2013, 0:14

Śmierć Simów w The Sims 3

Postautor: Jackob » 27 gru 2013, 17:15

Temat poświęcony rodzajom śmierci oraz duchom w The Sims 3.
_________________

Kilka ciekawostek ze starego forum:

- Nasz Sim może rozmawiać z duchami i z nimi chodzić, większość interakcji jest jak z żywymi.
- Można ożywić ducha w laboratorium.
- Możesz mieć nagrobek w ogródku lub na cmentarzu.
- Na grobach jest rysunek w jaki sposób zginął sim.
- W duchach strzelają pioruny jak umarł od porażenia prądem, ja się utopił to fale itd.
- Można przywrócić ducha do życia podając mu ambrozję.
- Duch zagłodzonego sima zawsze będzie przerażająco chudy, niezależne od tego jakiej postury był przed śmiercią. [+]
- Duchy które umarły z głodu co jakiś czas będą nawiedzały naszą lodówkę by coś zjeść. [+]
- Ożywiony sim-duch może zostać rodzicem. Jest 50% szansa, że dziecko urodzi się duchem gdy jeden z rodziców już nim jest, 100% gdy oboje. [+]

Nagrobki:

Obrazek

W grze występują trzy rodzaje nagrobków, ale czy ktoś wie od czego zależy rodzaj nagrobka jaki dostanie nasz sim po śmierci? Pewnie tak, ale nie wszyscy. Otóż zależy to od ilości punktów szczęścia życiowego.

Zwykły nagrobek: 0-100000 punktów szczęścia życiowego.
Nagrobek z TS2: 100000-150000 punktów szczęścia życiowego.
Obelisk: powyżej 150000 punktów szczęścia życiowego.
Autor: cue

Odkryliście coś jeszcze? Napiszcie! ^^

Awatar użytkownika
Guuki
Główni Administratorzy
Główni Administratorzy
Wybitny Reżyser
Wybitny Reżyser
Fotograf
Fotograf
Posty: 2658
Rejestracja: 28 lis 2013, 20:59

Re: Duchy

Postautor: Guuki » 27 gru 2013, 18:07

Trójkowe duchy są małe straszne, ba, potrafią być przyjazne. Jedyny moment, kiedy potrafią przerazić jest wtedy, gdy nawiedzają jakiś dom w okolicy podczas gry łowcą duchów (dodatek Kariera).
Moje ulubione to duch od klątwy mumii i od pudła tajemnic, są takie najbardziej "duchowe" ;) .
Obrazek

Awatar użytkownika
Rai
Renciści
Renciści
Posty: 724
Rejestracja: 31 paź 2013, 15:25

Re: Duchy

Postautor: Rai » 27 gru 2013, 18:21

Duch od pudła tajemnic rzeczywiście wygląda najlepiej chyba. :)
Jeszcze są straszne, jak jakiś przedmiot opętają i on lewituje. :D Szczególnie, jak jest to np. krzesło, na którym siedzi Sim i zaczyna lewitować razem z nim... :D

Awatar użytkownika
aesthetea
Renciści
Renciści
Posty: 854
Rejestracja: 15 gru 2013, 11:18

Śmierć Simów

Postautor: aesthetea » 28 gru 2013, 19:50

Jak wiemy, jest wiele sposobów na zakończenie życia naszego Sima:


The Sims 3 - podstawa
Starość
Czekasz i czekasz, aż nadejdzie ten dzień... lub możesz wejść w opcje i skrócić dni Sima.

Pożar
Postaw meble przy rozpalonym kominku lub zapomnij o pieczeni w kuchence. Żadnego alarmu na ogień. Niech Sim wejdzie prosto w płomienie. Pokrzyczy trochę, popłacze, ale w końcu się spali. Można również (tylko w TS3 Kariera) doznać samozapłonu przy majstrowaniu na Warsztacie Złomotronic. Jeśli nie znajdziemy wody, nasz sim się spali i umrze.

Porażenie prądem
Czekamy, aż coś się zepsuje. Sim nie znający się na technice zostanie porażony prądem i, być może, umrze. Jeśli nie, to należy jak najszybciej powtórzyć czynność, bo wtedy jest bardzo duża szansa, że Sim jednak odejdzie ze świata żywych.

UWAGA: Największe szanse na śmierć mamy naprawiając zmywarkę (kałuże i prąd nie pasują do siebie), oczywiście bez umiejętności majsterkowania.

Utonięcie
Sprawa prosta, potrzebujemy basenu. Wpuszczamy do niego Sima, otaczamy basen ścianami lub wysokim płotem - tutaj Sim może wyjść bez drabinki (!). Można też (łatwiejszym sposobem ) zmęczyć Sima i zrobić tak, aby wszedł do basenu. Powinien zacząć tonąć.

Głód

Najlepiej zamurować Sima w pokoiku bez drzwi i oczywiście bez lodówki.Wtedy pojawia się negatywny nastrojnik "wygłodzona/y". Potem wytrzymać jeszcze kilka dni bez jedzenia i po Simce/Simie.

The Sims 3: Wymarzone podróże
Klątwa mumii
Kiedy po przegranej walce z mumią na naszego Sima spadnie klątwa, nie oznacza to, że na pewno stanie się mumią. W większości przypadków po prostu umrze. Sim będzie miał 14 dni na udanie się do Sfinksa w Egipcie i na błaganie go o zdjęcie klątwy. Kiedy pozostanie jedynie kilka godzin, w rogach ekranu zaczną pojawiać się czarne cienie. Gdy zostanie ok. 5 godzin, pojawi się mroczna muzyka. Po upływie czasu, Sim zwykle zmienia się w kupkę piasku.

The Sims 3: Kariera

Meteor
Czasem może spaść na Sima (tak po prostu). Można pomóc "szczęściu" i popatrzeć się w niebo przez teleskop.

The Sims 3: Po zmroku

Wampir
Jeżeli Sim jest wampirem, to może umrzeć z pragnienia, jeśli nie będzie pił plazmy ani jadł owoców plazmowych i niczego, co je zawiera. Nasłonecznienie przyśpiesza proces.

The Sims 3: Zwierzaki

Jazda konna
Nasz Sim musi osiągnąć mistrzostwo w jeździe konnej, a jego koń mistrzostwo we skokach. Kiedy już Sim jest gotowy, kupujemy przeszkodę pirotechniczną. Każemy simowi skakać przez nią na koniu. Po jakimś czasie simowi nie wyjdzie skok i zacznie się palić. Koń zrzuci jeźdźca z grzbietu. Usuwamy z parceli wszystkie prysznice, wanny, baseny itd. Można zaliczyć to także jako spalenie.

The Sims 3: Zostań gwiazdą

Magia
Magik musi mieć pudło niebezpieczeństw. Wchodzi do niego i wykonuje sztuczkę "wodny grób" lub "żywy posąg". Prawdopodobnie się utopi.

The Sims 3: Nie z Tego Świata
Zakrztuszenie się fasolką
Duch takiego Sima jest jaskrawo fioletowy. Wystarczy jeść fasolki, aż w końcu na tę (nie)szczęśliwą trafimy.

Klątwa nawiedzania
Jak sama nazwa wskazuje, Sim musi zostać zabity przez wiedźmę. Duch takiego sima jest zielony i otaczają go nietoperze, małe czaszki, i półksiężyce. Czasami, gdy wiedźma rzuci na jakiegoś Sima Klątwę nawiedzania, duch może gnębić Sima i przestraszyć go na śmierć. Jeśli zaklęcie się nie uda, może zabić wiedźmę, która rzuciła zaklęcie.

Transmutacja

Duch Sima jest ciemno-żółty i trochę przypomina szkło. Gdy Sim użyje eliksiru Dotyk Midasa, może zmieniać wszystko w złoto specjalną interakcją. Choć zdarza się to rzadko, to czasem po użyciu tej umiejętności, czarownica powoduje śmierć Sima. Można także raz po raz używać kamienia filozoficznego (wystarczy ok. 20 razy)

Podpalenie
Nasza wiedźma musi cisnąć czar "podmuch ognia" tuż pod nogi Sima. Nie będzie się to różniło niczym od śmierci w pożarze, ale potrwa znacznie szybciej.


The Sims 3: Cztery Pory Roku

Zamarznięcie
To samo co w The Sims 2: Cztery Pory Roku, tj. jeśli Sim wyjdzie na dwór, gdy jest duży mróz, będzie mu coraz zimniej, aż upadnie na ziemię. Niedługo po tym umrze.

Poparzenie słoneczne

Wystaw Sima w upalny dzień na słońce (najlepiej w ubraniu wierzchnim). Po jakimś czasie nastąpi samozapłon Sima.

Udławienie Hot-Dogiem
Na festiwalu lata na zawodach jedzenia hot-dogów na czas, może się zdarzyć, że Sim się udławi. Zacznie się krztusić, upadnie na ziemię i przyjdzie po niego Mroczny Kosiarz.

The Sims 3: Studenckie Życie

Zrzędzenie
Nasz Sim musi mieć w wyposażeniu megafon. Następnie każemy mu zrzędzić na śmierć. Pojawi się Mroczny Kosiarz, ale nasz Sim dostanie ostrzeżenie od niego i wróci do życia. Musimy znowu zrzędzić, a wtedy Mroczny Kosiarz już nie przywróci naszego Sima do życia.

Upadek

Sposób 1

Sim musi mieć doczynienia z automatem. Musi w niego uderzać. Po pewnym czasie automat przewróci się na naszego Sima i Sim umrze.
Sposób 2

Sim musi składać i rozkładać składane łóżko. Po pewnym czasie łóżko spadnie na Sima i go zabije.

Dzielenie przez zero
Po samej nazwie widać, że to chyba coś głupiego. Naszego Sima nie da się tym zabić, ale można innego. Gdy jest jakaś impreza wystarczy rzucić wyzwanie do podzielenia przez zero. Wtedy ten Sim zacznie się palić (Simowie nie będą na to zwracać uwagi, ale gdy przyjdzie Mroczny Kosiarz - już tak).

The Sims 3: Rajska Wyspa

Utonięcie
Musimy rokazać naszemu Simowi iść na plażę, a następnie kazać mu pływać w morzu. Sim musi posiadać cechę 'Boi się wody' lub po prostu długo w niej przebywać. Zacznie się topić, ale gdy pójdzie już na samo dno musi minąć kilka minut. Ale uwaga! Na plaży NIE MOŻE BYĆ RATOWNIKA, bo inaczej uratuje naszego Sima.

Rekin/kraken

Żeby zostać zjedzonym przez rekina musisz go sprowokować. Najlepiej kliknij interakcje obserwuj na rekinie. Żeby zostać zabitym przez krakena, Sim musi być w łodzi i stać w miejscu. Czekamy i w końcu kraken porywa Sima (i łódkę!) na dno.

Wysuszenie (śmierć dla syren)

Podobna śmierć do śmierci z głodu, tyle że jest krótsza. Musisz nie nawadniać naszej syreny i w końcu umrze. Możesz również wpisać kod testingcheatsenabled true i pociągnąć pasek nawadniania do zera. Wtedy syrena upadnie i umrze. Duch będzie żółty.


The Sims 3: Skok w Przyszłość


Choroba czasowa
Podróżuj ze swoim Simem często do przyszłości, aż w końcu nabawi się choroby czasowej. Nie spełniaj potrzeby Sima pójścia do szpitala i jedynie czekaj, aż on sam rozpłynie się w powietrzu. W ten sposób twój Sim umrze na skutek choroby czasowej związanej z zanikiem ciała.

Upadek z plecaka-odrzutowca

Żeby Sim umarł w ten sposób wystarczy długo latać plecakiem-odrzutowcem. Pewnego razu Sim spadnie i zginie. Duch takiego Sima ma ciemne rany na całym ciele.

+
Zjedzenie przez krowo-kwiata (dostępny w Store) - przez grę traktowane jako śmierć z głodu.

z simswikia

czy czegoś brakuje? :p
Ostatnio zmieniony 23 mar 2014, 20:00 przez Guuki, łącznie zmieniany 4 razy.
Powód: Poprawiłem niekonsekwencję w pisowni "Sim" - teraz jest wszędzie z dużej litery :) .
Obrazek

Awatar użytkownika
Guuki
Główni Administratorzy
Główni Administratorzy
Wybitny Reżyser
Wybitny Reżyser
Fotograf
Fotograf
Posty: 2658
Rejestracja: 28 lis 2013, 20:59

Re: Śmierć simów

Postautor: Guuki » 28 gru 2013, 22:25

Można jeszcze dodać śmierć ze Store - zjedzenie przez Krowo-kwiata ;) .
Obrazek

Awatar użytkownika
Bang Bang
Archiwista
Archiwista
Posty: 217
Rejestracja: 15 gru 2013, 1:14

Re: Śmierć simów

Postautor: Bang Bang » 29 gru 2013, 18:53

I jeszcze śmierć przez utopienie przez potwora Kosiarza ze Store (Drzwi Życia i Śmierci) :) .
Obrazek

Rodzina Kot

Sygnatury nie zmienię :>

Awatar użytkownika
cue
Posty: 128
Rejestracja: 16 gru 2013, 8:18

Re: Duchy

Postautor: cue » 12 sty 2014, 10:46

Nagrobek sima-wampira, który umarł z głodu:

Obrazek

Ja tam do trójkowych duchów nie mam nic, chociaż co fakt, to fakt - są mało straszne, a w sumie w ogóle. Brakuje mi tej (dwójkowej) mrożącej krew w żyłach muzyczki podczas nawiedzenia.
Obrazek
last.fmksiążkowa przystań

I can't help it, I don't know how,
I guess I'll always be hanging round with the wrong crowd

ObrazekObrazek

Versinn
Posty: 79
Rejestracja: 15 gru 2013, 11:24

Re: Duchy

Postautor: Versinn » 12 sty 2014, 20:28

A jest jakiś kod/mod, ażeby zmienić wygląd nagrobka?
Na CS od 28.01.2009

Awatar użytkownika
Aaqwil
Posty: 236
Rejestracja: 15 gru 2013, 9:24

Re: Duchy

Postautor: Aaqwil » 13 sty 2014, 15:27

Testing :P W trybie budowania klikasz na nagrobek z wciśniętym Shift'em i Ctrl'em, wybierasz odpowiednią opcje, a potem rodzaj śmierci. Często tego używam. :sweat:

Awatar użytkownika
Kapitan Indra
Główni Administratorzy
Główni Administratorzy
Scenarzysta
Scenarzysta
Konserwator
Konserwator
Posty: 2826
Rejestracja: 30 paź 2013, 19:17

Re: Duchy

Postautor: Kapitan Indra » 17 sty 2014, 18:50

Uaktualniłam zestawienie wszystkich duchów z gry.
Za modelkę zgodziła się robić niejaka Tina Lego-Ludwiniak, jedna z moich ulubienic, naukowiec
Obrazek
Powiększcie sobie, wtedy lepiej wszystko widać ^^
Duchów jest 21. No, niby 22, bo jeszcze dochodzi śmierć wampira z głodu, ten czerwony duch z bijącym serduchem, ale tego w CAS się, niestety, nie da zrobić :(

Awatar użytkownika
Jackob
Renciści
Renciści
Archiwista
Archiwista
Fotograf
Fotograf
Posty: 1827
Rejestracja: 15 gru 2013, 0:14

Re: Duchy

Postautor: Jackob » 17 sty 2014, 19:05

Najlepiej wygląda duch numer 9. Sztuczka ,,Żywy Posąg". Mało widoczny i jeszcze czarno-biały, jeśli można tak powiedzieć. Można powiedzieć, że rodzaj ducha z numerem 19. jest na drugim miejscu. Ale podoba mi się też duch który jest dzięki pożarciu przez rekina. :P

Awatar użytkownika
Kapitan Indra
Główni Administratorzy
Główni Administratorzy
Scenarzysta
Scenarzysta
Konserwator
Konserwator
Posty: 2826
Rejestracja: 30 paź 2013, 19:17

Re: Duchy

Postautor: Kapitan Indra » 17 sty 2014, 19:13

Tak w ogóle to ja nie wiem, jak traktować ducha ostatniego, czyli 21. Bo to raczej nie jest typowa śmierć, tylko hologram kogoś, kto został w teraźniejszości i wyświetlił go Plumbot z chipem Holoprojektor. Umarł już Sim komuś w Oasis Landing? Jaki był duch?

Awatar użytkownika
Jackob
Renciści
Renciści
Archiwista
Archiwista
Fotograf
Fotograf
Posty: 1827
Rejestracja: 15 gru 2013, 0:14

Re: Duchy

Postautor: Jackob » 17 sty 2014, 19:16

Są to rodzaje duchów, więc się zalicza. Nie zalicza się jednak do rodzai śmierci. ;)
A tak samo wygląda hologramowy duch który zmarł np. przez meteor?

Awatar użytkownika
Kapitan Indra
Główni Administratorzy
Główni Administratorzy
Scenarzysta
Scenarzysta
Konserwator
Konserwator
Posty: 2826
Rejestracja: 30 paź 2013, 19:17

Re: Duchy

Postautor: Kapitan Indra » 17 sty 2014, 19:25

No właśnie tego nie wiem, bo jeszcze nikt nie umarł u mnie w Oasis Landing, i żadne duchy się po mieście nie szwendają, więc trudno cokolwiek powiedzieć. Ale ciekawe byłoby takie połączenie, holograficzny duch w te paseczki np. w kolorze tego, co zleciał z wysokości, bo mu się popsuł plecak rakietowy ^^

Awatar użytkownika
Bang Bang
Archiwista
Archiwista
Posty: 217
Rejestracja: 15 gru 2013, 1:14

Re: Duchy

Postautor: Bang Bang » 17 sty 2014, 19:33

Jeszcze jest zielony duch plumbota, po śmierci przez meteoryt ;)
Obrazek

Rodzina Kot

Sygnatury nie zmienię :>

Awatar użytkownika
Aaqwil
Posty: 236
Rejestracja: 15 gru 2013, 9:24

Re: Duchy

Postautor: Aaqwil » 18 sty 2014, 9:58

Najfajniejszy jest numer 20 i 17. Duch najbardziej przypomina 9. Tak jeszcze spytam: jak można zabić plumbota? Niby są jego nagrobki, ale na cmentarzu w Oasis Landing są tylko szczątki, a ja chciałbym to jakoś poprawić... soft9

Awatar użytkownika
Bang Bang
Archiwista
Archiwista
Posty: 217
Rejestracja: 15 gru 2013, 1:14

Re: Duchy

Postautor: Bang Bang » 18 sty 2014, 16:27

Bebgun pisze:Tak jeszcze spytam: jak można zabić plumbota? Niby są jego nagrobki, ale na cmentarzu w Oasis Landing są tylko szczątki, a ja chciałbym to jakoś poprawić... soft9
Musi oberwać meteorytem, a tak w ogóle to każda śmierć plumbota daje zielonego ducha, możesz użyć MC :)
Obrazek

Rodzina Kot

Sygnatury nie zmienię :>

Awatar użytkownika
Darkling
Posty: 175
Rejestracja: 15 gru 2013, 11:08

Re: Duchy

Postautor: Darkling » 18 sty 2014, 19:29

Najmniej ciekawa wydaje mi się ta piątka podstawowych duchów. ;) Ale może to dlatego, że często je widuję i znudziły mi się. :P


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość