Lista błędów, które udało mi się zapamiętać, oczywiście nie wszystkie bo tego była masa xD
1. Zapis mi się zbugował, nie dało się wyjechać na wakacje, cudem udało się wrócić, cały czas kraszowała gra, a każda próba przeprowadzenia kogoś w Edycji miasta kończyła się wyłączeniem gry. I nie pomagał reset miasta ani nic w tym stylu. nieważne, bo i tak już skończyłam tu rozgrywkę na pełnym zbugowaniu, ale było.
2. Kiedyś zaprosiłam do wprowadzenia parę turystów, ale później wystąpił jakiś błąd przy wyjeżdżaniu/wracaniu z wakacji, już nie pamiętam, chyba wywalało z gry przy wracaniu. Okazało się, że ów Simowie się zdublowali, i po wyjechaniu na wakacje było ich dwoje - ci, którzy ze mną mieszkali, i ci, którzy nadal mieszkali sobie w otoczeniu wakacyjnym
Zaprosiłam ich do siebie za pomocą modu, i gdy mój Sim flirtował ze swoją żoną, jej zdublowana kopia oskarżyła go o zdradę... XD I w ogóle był cyrk na kółkach, musiałam nie zapisać gry, przed wprowadzeniem do rodziny zrobić ich kopię w bibliotece, usunąć całkowicie z gry i wprowadzić tych z biblioteki.
3. Po wyjechaniu na wakacje do Francji moja Simka nastolatka uwaga dostała znikąd męża i dziecko Francuzów
Zauważyłam to przypadkiem wchodząc w drzewo genealogiczne, nawet ich nie znała, gra po prostu przypisała jej jakichś randomów xD Usunęłam ich z drzewa za pomocą modu, ale nadal w kontaktach jak ją poznałam z tą Simką, to pozostała relacja Córka.
4. Mój Sim codziennie dostawał komunikat o tym, że nie jest już przyjacielem jakiejś Egipcjanki, chociaż w ogóle od dawna nie był jej przyjacielem.
Podobnie z jakimś Simem, który umarł, ale gra uznała, że codziennie będzie komunikat o tym, że niedługo umrze.
5. Nie dało się dokończyć misji we Francji w muzeum ze szczątkami kustosza, ponieważ ów szczątków tam w ogóle nie było. Klikając na dziurę, Sim przeszukiwał... no i nic, było pusto.
6. Sauna ze Store powoduje, że Simowie wchodzą do niej przez ścianę.
7. Spalił mi się w pożarze chiński relikt z kolekcji Zwierzęta zodiaku, po kliknięciu "wymień" nie wiedzieć czemu pojawiła się na nim opcja "podnieś", z ciekawości wzięłam i okazało się, że zaliczyło mi... zebranie egipskiego słoja glinianego
Żeby było jeszcze lepiej, w kolekcji pojawiał się jako puste zdjęcie ze wszystkimi polami - cena, wiek reliktu itd. z wartością 0. I nie pomogło zebranie prawidłowego reliktu później w Egipcie, tak jej już zostało.
8. Nie da się normalnie wystawić jednocześnie całej jednej kolekcji reliktów w domu. Powiedzmy jest 5 reliktów, wystawiam 4, i gdy chcę dodać ostatni, kładę go, ale jest nadal "przyczepiony" do kursora, gdy kliknę jeszcze raz, aby go położyć, ten znika. Żeby go odzyskać musiałam całą wystawę dodać do wyposażenia rodziny za pomocą Master Controllera, wtedy relikt pojawiał się wśród reszty, wystawić (ale tutaj też się nie dało normalnie, bo nadal był przyczepiony do kursora) a gdy zniknął na wystawie, sprzedać ją, po czym kliknąć cofnij. I wtedy dopiero działało, ale chcąc coś przestawić trzeba było całą operację od nowa...
9. Nie da się też przywołać mumii na sarkofagu z ostatnich 5 słojów jakie mam, muszę ich posiadać co najmniej po 2 sztuki każdego (z tym że reszta musi być schowana w skrzyni, a nie wystawiona, nie wiem czy wyposażeniu Sima też może być) aby zadziałało, inaczej słoje w wyposażeniu się dziwnie "zaklikują", ale nie znikają, opcja się anuluje, a po resecie Sima pomimo słojów w wyposażeniu nie ma opcji Przywołaj mumię.
10. Jedna misja we Francji wymagała podróży do Egiptu, a z Egiptu do Francji, z tym że przy podróży do Francji misja znikała w ogóle bez żadnego komunikatu, i nie dało się jej dokończyć gdyż nie pojawiała się ponownie. Winą była chyba Simka związana z misją która się zestarzała, pomogło dopiero cofnięcie się do zapisu na którym była młoda (próbowałam ręczne odmładzanie jej - w którymś tam wcześniejszym momencie przed utratą misji - i za pomocą modu przypisanie jej jako sprzedawczyni reliktów, bo nią wcześniej była, ale nie pykło)
11. Nie wiem czy to można zaliczyć jako błąd, ale przy sprzedawaniu na pauzie takich rzeczy jak owoce czy relikty, one pojawiają się gdzieś w przypadkowych miejscach w domu, nawet można je sprzedać drugi raz. Po odpauzowaniu po chwili znikają.
12. Każde zrobienie tatuażu, użycie stylizacji z Kariery czy operacji plastycznej w szpitalu powoduje reset wieku Sima do początku grupy wiekowej. No błąd dramat po prostu, szczególnie jak się gra stylistą, i całe miasto ma fontannę młodości od naszej pracy...
13. Generator opalu z buydebuga nie działa, nie generuje się żaden kamień.
14. Przy przestawieniu Sima za pomocą moveobjects on gdziekolwiek, potem ten Sim nie może normalnie poruszać się po piętrach domu bez resetu za pomocą MC, bo np. zatapia się w podłogę czy widać go piętro niżej.
15. Po zmianie aktywnej rodziny i wróceniu do niej aparat fotograficzny stał się nieklikalny, pomogło chyba dopiero przeniesienie go za pomocą MC do wyposażenia kogoś innego.
16. W karierze strażaka nie da się wykonać zlecenia Niewielki pożar domu każąc to zrobić gdy Sim ma jeszcze inne zadania w kolejce, bo wtedy zlecenie znika.
17. Przy przenoszeniu złapanych zjaw z wyposażenia gra stwierdziła że tryb życia będzie trybem kupowania i każde kliknięcie na przedmiot skutkowało jego przenoszeniem. Zmiana trybu pomagała, ale gdy chciałam znowu wyciągnąć zjawę, wszystko się psuło z powrotem.
18. Po resecie miasta Master Controllerem psuje się profesja łowcy duchów - każde zlecenie zostaje natychmiast zaliczone po złapaniu pierwszego ducha.
19. Przy wejściu do trybu budowania gra zbzikowała, połowa panelu zniknęła, nie dało się przybliżać ani oddalać kamery, jedynie poruszać na boki a każde kliknięcie przedmiotu sprawiało że pojawiały się takie opcje jak Usuń to, Sklonuj to, Thumbnail camera. Po kliknięciu na tryb życia kursor zmienił się w kółko i ładowało się w nieskończoność, uniemożliwiając zapis gry.
Według google błąd może się przydarzyć każdemu a jeśli tak się stanie nie wolno na nic klikać, tylko F4 i wtedy można zapisać grę.
20. Gdy Sim stworzy gnoma rzeźbiarstwa zamiast zwykłej rzeźby, jest on niewidzialny i da się go jedynie sprzedać. Aby go zachować można jedynie przenieść warsztat rzeźbiarski do wyposażenia rodziny za pomocą Master Controllera, wtedy pojawia się tam razem z nim.
[aktualizowane na bieżąco]