Wsadzanie póz i animacji do gry

Awatar użytkownika
Crux
Posty: 248
Rejestracja: 15 gru 2013, 19:28

Wsadzanie póz i animacji do gry

Postautor: Crux » 02 sty 2014, 18:32

(Na początku posługujemy się jedynie jedną pozą/animacją. Resztą zajmiemy się później)

1.Tworzenie I pliku z animacją/pozą
-Tworzysz nowy plik w SimPE
-dodajesz plik .5AN pozy/animacji
-wchodzisz w zakładkę "Resource"
-z listy rozwijanej wybierasz Animation Resource
-zmieniasz Grupę na: 0x1C0532FA
Obrazek
-wchodzisz w zakładkę "Plugin View"
-jeszcze raz zaznaczasz plik pozy i klikasz "Fix TGI"(wartość w kolumnach Instance powinna ulec zmianie)
Obrazek
-Commit, następnie Save(zapisujemy gdzieś, najlepiej w jakimś osobnym folderze ze wszystkimi animacjami i pozami, które tworzymy)
-możemy zamknąć ten plik

2.Tworzenie POSEBOX'a
-Tworzysz nowy plik w SimPE
-Otwierasz Object Workshop
-Start->Nieznane->Paul's Reaction Test Object->Next
Obrazek
-w "Task" wybieramy 'Clone'
-w tabelce niżej zaznaczamy wszystko, oprócz dwóch ostatnich(Reference original mesh i change description)
Obrazek
-Start
-w okienku które wyskoczy wpisujemy dowolna nazwę(w moim przypadku TESTBOX)
Obrazek
-OK->zapisz(najlepiej w tym samym folderze, co poprzedni plik)(UWAGA!!!Oba pliki nie moga mieć tej samej nazwy, aby się nie zamieniły!!)
-gdy plik załaduje się do SimPE, możemy zamknąć Object Workshop, następnie wchodzimy do Text Lists
-usuwamy: MakeActionString prim string set, Dialog prim string set i Attributes
Obrazek
-wchodzimy w 'Pie Menu Strings"
-w tabelce usuwamy wszystko oprócz "Set Flags"
Obrazek
-klikamy na Set Flags i następnie wybieramy Default Language Only(po lewej)
-zapisujemy
-wchodzimy w Behaviour Functions
-usuwamy wszystko oprócz 'Function Main' i 'Function Init'
Obrazek
-wchodzimy w Object Data
-zaznaczamy Reaction Test. W tabelce zaznaczamy gdzie ma znajdować się obiekt(najpopularniejsze ustawienia: w pierwszej tabelce 'Study', w drugiej-'Hobbies', w menu rozwijanym 'Hobbies/Miscellanouse')
-następnie klikamy niebieski napis 'Get GUID'
-zakładamy konto lub logujemy się do już istniejącego
-wpisujemy nazwę(w moim przypadku BOX1) i klikamy register object
Obrazek
-zapisujemy
-wchodzimy do Text Lists->Anims Adult
-w tabelce String zmieniamy na nazwę pozy/animacji
-zapisujemy
-przechodzimy do Pie Menu Strings
-wpis który pozostawiliśmy zmieniamy na {nazwa pojawiająca się w menu}.../start
-dodajemy drugi wpis: {nazwa w menu}.../stop
Obrazek
-zapis
-przechodzimy do Behaviour Functions->Function Init->klonujemy
-w sklonowanym pliku wybieramy podgląd Resource
-zmieniamy instancję(zwykłą) na: 0x00001002
Obrazek
-zapis
-wybieramy podgląd Plugin View
-zmieniamy zawartość wiersza filename na: start-{ta sama nazwa co wcześniej}
-zapis
-wybieramy pierwszą z dwóch ramek pod nazwą
-cyfry w tabelce po prawej zmieniamy tak, aby wyglądały jak na zdjęciu:
Obrazek
-wybieramy drugą ramkę i ponownie zmieniamy cyfry:
Obrazek
-zapis
-klonujemy plik w którym działaliśmy
-w sklonowanym pliku wybieramy podgląd Resource
-zmieniamy w instancji ostatnią cyfrę na "3"
Obrazek
-zapis
-przechodzimy do Plugin View
-usuwamy pierwszą ramkę
-w Filename zmieniamy 'start' na 'stop'
-zmieniamy cyfry z ramki która pozostała:
Obrazek
-zapis
-ponownie przechodzimy do pliku 'start...'
-wybieramy drugą ramkę i klikamy na ikonkę narzędzi
-upewniamy się, że w zakładce Priority wybrane jest High
Obrazek
-zapis
-przechodzimy do Pie Menu Functions
-Pie String ID i Action BHAV dopasowujemy do 'start...'
-Guardian BHAV: 0x0000
-tabelka poniżej powinna wyglądać tak jak na zdjęciu
Obrazek
-zapis
-z kolumny po lewej wybieramy 'stop...'
-powtarzamy czynności, jednak Action BHAV i Pie String ID dopasowujemy do 'stop...'
-jeśli w tabelce po lewej są jeszcze jakieś inne pliki(tak jak na zdjęciu), powinniśmy je usunąć
Obrazek
-zapis
-przechodzimy do Catalog Description
-w pierwszy wiersz wpisujemy nazwę naszego poseboxa
-zapis

3.Na tym etapie posebox jest w pełni funkcjonalny, ale dla zainteresowanych-możemy jeszcze dodać własny wygląd pudełka

-przechodzimy do Texture Images
-wybieramy ostatni obrazek
-klikamy 'add'
-klikamy na obrazek który sie utworzył, a następnie build
-zmieniamy wymiary na 128x128
-powtarzamy 3 ostatnie czyności z wymiarami 256x256
-klikamy na ostatni obrazek->Import... odszukujemy nasz obrazek i zastępujemy nim obecny
-klikamy na ostatni obrazek prawym przyciskiem myszy(tym razem na obrazek, a nie jego nazwę) i wybieramy 'Update all sizes'). Wszystkie poprzednie obrazki powinny się zmienić
-zapisujemy i gotowe! :D


4. Mamy już posebox z naszą pierwszą animacją, ale możemy dodać ich więcej. Otwieramy nasz pierwszy plik z animacjami. Dodajemy pliki kolejnych animacji/póz i powtarzamy czynności z punktu 1. Zapisujemy i otwieramy drugi plik(posebox).
-wchodzimy do Text Lists->AnimsAdult
-dodajemy nowy wers->wpisujemy nazwę pozy/animacji
-zapis
-wchodzimy do Pie Menu Strings
-dodajemy pliki tak, aby każda poza/animacja miała swój własny 'start' i 'stop'
Obrazek
-zapis
-wchodzimy do Behaviour Functions
-klonujemy pliki 'start' i 'stop' pierwszej pozy/animacji
-zmieniamy nazwy, tak aby pasowały do kolejnej pozy/animacji
-w tabelce po prawej zmieniamy jedynie pierwszy kwadracik obok słowa Operands w I rzędzie. Zmieniamy go tak, aby pasował do kolejnej pozy/animacji(Dla przykładu, animacja1 powinna mieć 00, natomiast animacja2-01. Każda kolejna animacja to kolejna cyfra-03, 04, 05 itd...niestety po 09 cyfra zamienia się na literę i wygląda to tak: 0A, 0B...0F. Po literze F wartość wraca do postaci cyfr 10, 11, 12...). To, czy zrobilismy wszystko prawidłowo, powie nam napis poniżej zaznaczony na zielono.
Obrazek
-następnie otwieramy podgląd Resource
-w instancji zmieniamy ostatnią cyfrę na kolejną. Robimy to z każdym 'startem' i 'stopem'('start' i 'stop' również powinny mieć inne cyfry! Jedna instancja nie przypada na jedną pozę/animację, lecz na pojedynczy plik!)
-zapis
-przechodzimy do Pie Menu Functions
-dodajemy i dopasowujemy pliki tak aby każda poza/animacja posiadała swoje 'start' i 'stop'
-zapis i gotowe!!

Właśnie skończyłeś swój pierwszy posebox! Możesz się nareszcie wyluzować :shame: Jedyne co pozostaje, to wstawić oba pliki do folderu Downloads


Poradnik opracowany przeze mnie, mam nadzieję, że się przydał :P

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość