Kod "setQuarterTilePlacement" + włączenie go na stałe

Awatar użytkownika
El Bastardo
Posty: 62
Rejestracja: 15 gru 2013, 12:23

Kod "setQuarterTilePlacement" + włączenie go na stałe

Postautor: El Bastardo » 06 sty 2016, 22:53

Uwaga, wymagane akcesoria The Sims 2 Rezydencje i Ogrody, jeśli ich nie masz kod NIE ZADZIAŁA.

Być może nie wszyscy z Was znają kod setQuarterTilePlacement, który został dodany do ostatnich akcesoriów do Sims 2. A warto go znać, bo moim zdaniem jest bardzo praktyczny i przydatny.
Kod ten jakby "dzieli" kratki na 16 części, co umożliwia np. ustawienie krzesła precyzyjnie pośrodku dwóch kratek, jak na obrazku poniżej:

Obrazek

Aktywowanie kodu
Chyba nie muszę mówić, w jaki sposób przywołujemy konsolę kodów, no ale na wszelki wypadek i tak powiem, że jest to kombinacja klawiszy Ctrl+Shift+C. Brzmienie kodu to:

Kod: Zaznacz cały

setQuarterTilePlacement on
Oczywiście aby dezaktywować kod wpisujemy off zamiast on, to proste. Jednak ten kod trzeba jeszcze włączyć kombinacją klawiszy Ctrl+F, dopiero wtedy możemy stawiać obiekty na "ćwiartkach". Kombinacja Ctrl+F pozwala w ogóle na szybkie przełączanie kodu (włącz/wyłącz), toteż moim zdaniem dezaktywacja jest całkowicie zbędna.

Włączenie kodu "na stałe"
Zapewne niejedno z Was po wpisaniu tego kodu pomyślało: toż to świetny kod, fajnie by było, jakbym nie musiał/a go wpisywać za każdym razem tylko był włączony na stałe! Tak, kody da się włączyć na stałe. Zwykle wystarczy do tego stworzyć plik userStartup.cheat (poradnik można znaleźć np. na ModTheSims - rzecz jasna po angielsku, może postaram się go przetłumaczyć, jak będę miała czas), ale w tym przypadku to nie działa. No, mnie w każdym razie nie działało.
Wystarczy odszukać plik globalProps.xml, który znajduje się w plikach dodatku Rezydencje i Ogrody i zmienić w nim jeden wpis. Domyślna ścieżka do tego pliku to:

[Folder w którym masz zainstalowany najnowszy dodatek]\TSData\Res\Config
U mnie jest to:
Obrazek
Poniżej wskazówki jak odszukać ten plik.

[spoiler]Windows XP
C:\Program Files\EA GAMES\The Sims 2 Rezydencje i ogrody Akcesoria\TSData\Res\Config lub
C:\Program Files\Origin Games\The Sims 2 Ultimate Collection\Fun with Pets\SP9\TSData\Res\Config dla Pełnej Kolekcji

Windows 7 lub 8
C:\Program Files(x86)\EA GAMES\The Sims 2 Rezydencje i ogrody Akcesoria\TSData\Res\Config lub
C:\Program Files(x86)\Origin Games\The Sims 2 Ultimate Collection\\Fun with Pets\SP9\TSData\Res\Config dla Pełnej Kolekcji

Nie jestem pewna jak wygląda to w przypadku Windows 10. Jeśli nie wiesz lub nie pamiętasz gdzie masz zainstalowane Sims 2, możesz to sprawdzić w inny sposób. Kliknij prawym przyciskiem myszy na ikonie, z której włączasz grę (The Sims 2 Rezydencje i Ogrody lub The Sims 2 Ultimate Collection zapewne) , następnie w menu podręcznym wybierz Właściwości (lub Properties, jeśli masz jak ja Windows po angielsku).

Obrazek

Otworzy Ci się okienko Właściwości. Tam w zakładce Skrót (Shortcut) będzie pokazana ścieżka do pliku, możesz ją skopiować, albo kliknąć opcję bodajże Otwórz lokalizację pliku (Open file location). Znajdziesz się w folderze TSBin, teraz wystarczy cofnąć się do folderu wyżej, dalej TSData -> Res -> Config

Obrazek

Tam znajdziesz plik, którego szukamy - globalProps.xml[/spoiler]

Obrazek

Najpierw należy zrobić jego kopię zapasową. Wystarczy zaznaczyć plik i wcisnąć kolejno kombinacje klawiszy Ctrl+C a następnie Ctrl+V i zmienić nazwę skopiowanego pliku na globalProps_BACKUP.xml jak u mnie. Można też skopiować plik w inne miejsce, np. na Pulpit.
Teraz otwieramy plik prostym edytorem tekstu - może być zwykły windowsowy Notatnik. Odradzam używanie Wordpada, podobno może coś namieszać (ja używam ostatnio Notepad++, ale pokażę na przykładzie Notatnika). Żeby to zrobić, należy kliknąć PPM na pliku by otworzyć menu podręczne i wybrać Otwórz za pomocą... (Open with...) i wybrać Notatnik (Notepad).

Obrazek

Jeśli nie będzie go na podręcznej liście, klikamy Wybierz program... (Choose default program...) i tam wybieramy Notatnik.

Obrazek

Jeśli mamy już plik globalProps.xml otwarty w Notatniku, wyszukujemy wpis:

Kod: Zaznacz cały

<AnyBoolean key="quarterTilePlacementEnabled" type="0xcba908e1">false</AnyBoolean>
Obrazek

i zmieniamy wartość false na true:

Kod: Zaznacz cały

<AnyBoolean key="quarterTilePlacementEnabled" type="0xcba908e1">true</AnyBoolean>
Obrazek

Po czym zapisujemy plik. I gotowe, kod będzie uruchamiany automatycznie zaraz po starcie gry. Wystarczy go przełączać Ctrl+F. Uwaga, radzę NIE wciskać podczas gry jednocześnie klawiszy Ctrl+Shift+F, może spowodować dobrze znany komunikat "Działanie programu zostało zakłócone. Aplikacja zostanie zamknięta".

Zdjęcia są moje i proszę o nie kopiowanie ich bez zgody, poradnik może być zamieszczony pod warunkiem podania autora i zamieszczenia linka do niniejszego poradnika.

Wykorzystane źródła:
Creating your userstartup.cheat by infamy @ MTS
Game guide:Allmenus cheat @ The Sims Wiki

Miłego grania, MofD

Awatar użytkownika
Shattered
Fotograf
Fotograf
Posty: 3077
Rejestracja: 15 gru 2013, 9:06

Re: Kod "setQuarterTilePlacement" + włączenie go na stałe

Postautor: Shattered » 07 sty 2016, 15:45

Mam pytanie. Czy ustawione krzesła ze stołem poza głownymi kratkami, tylko wlaśnie na tych mniejszych, są fukcjonalne? Mogą simowie przy nich jeść?
While I am so afraid to fail so I won't even try
Well how can I say I'm alive

Awatar użytkownika
El Bastardo
Posty: 62
Rejestracja: 15 gru 2013, 12:23

Re: Kod "setQuarterTilePlacement" + włączenie go na stałe

Postautor: El Bastardo » 07 sty 2016, 23:01

Będzie działać. Trzeba ustawić stół i krzesła względem siebie tak aby gra "rozpoznawała" że krzesła i stół są połączone. Muszą ściśle przylegać do siebie kratkami, jak na rysunku poniżej:

Obrazek
Legenda - czarne linie to główne kratki w grze, szare to te mniejsze (niestety gra ich nie pokazuje :/).

Jeśli któreś z krzeseł będzie przesunięte np. tak jak na obrazku poniżej, gra może nie "rozpoznać" jako połączone ze stołem:

Obrazek

Ale szczerze, nie jest to takie trudne (na pewno łatwiejsze niż z kodem snapObjectsToGrid false) i jestem pewna, że sobie poradzisz :)

Awatar użytkownika
Shattered
Fotograf
Fotograf
Posty: 3077
Rejestracja: 15 gru 2013, 9:06

Re: Kod "setQuarterTilePlacement" + włączenie go na stałe

Postautor: Shattered » 08 sty 2016, 20:15

No niestety, ale za żadne grzyby się nie da.. Grzybiarze wciąż tuptają, że nie mogą przelezć..
While I am so afraid to fail so I won't even try
Well how can I say I'm alive

Awatar użytkownika
Jackob
Renciści
Renciści
Archiwista
Archiwista
Fotograf
Fotograf
Posty: 1811
Rejestracja: 15 gru 2013, 0:14

Re: Kod "setQuarterTilePlacement" + włączenie go na stałe

Postautor: Jackob » 06 lut 2016, 15:21

Shattered, musiałaś coś, gdzieś źle postawić. Potwierdzam, że kod działa jak powinien i krzesła przysuwają się do stołu. ;)
Wreszcie mogę postawić stolik na środku okna w restauracji, powiesić obraz bez męczenia się z kodem snapobjectstogrid, przy którym nie było stuprocentowej pewności, że obraz został powieszony na środku.

Awatar użytkownika
Shattered
Fotograf
Fotograf
Posty: 3077
Rejestracja: 15 gru 2013, 9:06

Re: Kod "setQuarterTilePlacement" + włączenie go na stałe

Postautor: Shattered » 26 lip 2017, 20:59

Teraz mam problem bo stosuję się do poradnika, klikam w grze Ctrl + F i kod nie działa :unsure:
While I am so afraid to fail so I won't even try
Well how can I say I'm alive


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość